Qvinnersta 24/5

niardasp

Trådstartare
Någon härifrån som ska dit eller har varit där? Lite nyfiken på hur banan är :)

Jag ska dit med min pålle och debutera lätt.

Sv: Qvinnersta 24/5

Först i skogen på stigar och grusväg, sen i en liten hage :D Inte så lätt att hålla tempot, men vi får vara glada för de tävlingar som finns:bow:

Men om jag säger så här... det är inte direkt publikvänligt och man får ha tålamod med en del saker typ resultat och sånt:angel:

Dotter skall rida båda hästarna i 100-klass

Kamelen <--- ska gå 100-klassen där med matte, jag åker till Ribban & jobbar istället.

Någon som vet hur vattenhindret ser ut?

Såhär ser vattenhindret ut:
13207441174.jpg

Inget före eller efter. Stocken vid upphoppet var så liten att Sigge knappt såg den och snubblade upp.

Debutant och lättbanan går mycket på samma bana.

Ja, det tycker jag. Hade tänkt debutera Lasse i lätt där faktiskt (funderar fortfarande men är inte anmäld, vill så mycket hellre få Sigge kvalad och kunna åka till Bollnäs och rida * :))

Hoppbanan gick en hel del samma också. Och som sagt, väldigt svår att hålla tiden.

Oki! Hopptävling med Sigge i helgen alltså? Håller tummen!
Förresten så står det på Qvinnerstas sida att de inte tar emot efteranmälningar...bara så du vet. :)

Tidsfel bryr vi oss inte så mycket om, han är fortfarande i utbildningsstadiet så bra rundor (& bra språng) är prio ett för köttbullen. Att galoppen finns där & räcker till tvivlar vi dock inte på, särskilt inte efter att han bara var 10 sek över tiden i Tranemo med ett stopp. Och då gasade inte matte så himla mycket... ;)

Ja, för båda (5 120 på två dagar så förhoppningsvis ska jag vara avtrubbad på höjden efter det ;)).

Okej, då får det bli senare då :laugh:

Jag förstår. Det blir lite svårare att hitta flytet i galoppen i skogen än vad det är på äng. Och det syns på alla tidsfel.

Lycka till!

Haha, det vill till & chocka kroppen, eller snarare hjärnan för det brukar väl var där "höjdskräcken" sitter isf. ;) Lycka till! (vart ska du förresten? Sorry för trådkapning. :crazy:)

Nu har vi kommit hem från Qvinnersta (med en blå rosett till Betti och ett "halvgodkänt" kval på Grolle)

Kalle har jobbat hårt på banan sen ifjol, nya rejäla välbyggda hinder och jo du Murray nu låg tunnorna före vattnet och optimaltiderna var anpassade till verkligheten :bow:

Men sen, tyvärr...:confused: var sekretariat, tider etc om möjligt ännu rörigare än tidigare och dressyrbana/framridning lika stum och dammig:mad: Synd, för skulle de få till det så finns förutsättningar för en riktigt trevlig tävling

Grattis till rosetten!:banana:

Fast i min värld finns det inga halvgodkända kval...:devil:
Nu har vi kommit hem från Qvinnersta (med en blå rosett till Betti och ett "halvgodkänt" kval på Grolle)

Kalle har jobbat hårt på banan sen ifjol, nya rejäla välbyggda hinder och jo du Murray nu låg tunnorna före vattnet och optimaltiderna var anpassade till verkligheten :bow:

Men sen, tyvärr...:confused: var sekretariat, tider etc om möjligt ännu rörigare än tidigare och dressyrbana/framridning lika stum och dammig:mad: Synd, för skulle de få till det så finns förutsättningar för en riktigt trevlig tävling

Jo, i 100-klass :idea:

Där får man ju ha 2 st med 20 straff i terrängen upptill de två felfria :D
(Grolle gjorde en snabb gir åt sidan på coffin och hoppade sen direkt, utan ny anridning, skulle väl egentligen inte vara stopp men inte lönt att bråka om med de dressyrpoängen :angel:)

Kaaaatastrofalt!
Jag har lyckats med det omöjliga, bli utesluten i dressyren.
Hästj*veln hoppade över staketet så jag blev utesluten. Fick iaf fortsätta utom tävlan och hoppade felfritt och i terrängen gick han jättebra, lagom tempo med med några stopp som var mitt fel. Jag valde den svåraste vägen när man fick välja och det tyckte han inte om.

:o:D Aj då! Staketet ska man ju hålla sig innanför vet du väl! hehe!

Men det är väl sånt som händer ibland blir det pannkaka av allt.
Jag red min 120 debut på söndagen och det gick bra i alla fall! 2 rivningar men jag är nöjd, och det var inte så hemskt högt! :p

:bow: wow! vilket distrikt :bow:

Noterbart är att HM red imål "ponnyn" på -25,5 straff :bow: vilket är ngt mindre än hälften av vad 2:an hade :o

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Lars L
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 324
Senast: Badger
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka