Qvinnersta 12 maj

Sv: Qvinnersta 12 maj

Tillägg: Lasse gick på 58,x straff i dressyren och det är jag verkligen jättenöjd med.

Jag den klanten var så trött när vi skulle hem att vi glömde be att få vårat kval ifyllt :crazy:

Fast det mest spännande under hela tävlingen var nog vet. bes. med Lasse. Han kunde inte stå stilla en sekund i väntan på våran tid, travar runt mig och hoppar på mina fötter. Jag flög som en jäkla vante efter honom när vi skulle springa och han valde riktning och fart själv (tror det blev galopp tre gånger). När jag kom tillbaka till stallet var jag helt skakis i kroppen och genomsvettig (inte bara lite under armarna utan helt dyblöt) :o

Grattis! Det gick väl helt ok ändå under omständigheterna? Det blir ju aldrig bra när man får olika besked om tider och sen får stressa sådär så du ska vara jättenöjd ändå tycker jag! Lasse lovar ju kanon inför framtiden och att Sigge kan bättre det vet du ju.
Grattis igen!:bump:

Jag är jättenöjd med hästarnas insats. På dem kan jag inte klaga. Stoppet med Sigge får jag ta på mig. Jag har insett hur mycket häst jag faktiskt åker på honom för jag hade aldrig kommit över ens första hindret med Lasse om jag ridit likadant :o
Sigges dressyr kan jag inte heller klaga på (domaren dömde som sagt lite lägre klassen igenom), inga stora missar och mer kvalite kommer komma när jag rider för det. ;)
Lasses pet i hoppningen är inte hela världen, jag blev säkert kvar i handen eller något sådant där, som vanligt. Och om han blir såhär mycket bättre i dressyren för varje gång så kommer han bli kalas :D
I terrängen har han ju viljan och jag tror att han tittar och skuttar kommer lossna när han får mer rutin.

Detta var ju faktiskt, tror jag, hans andra riktiga debutant! :)

Det är bara hanteringen av Lasse som är STORT problem.....

Jag gillade den mörka, det är väl Sigge? Han såg smidig och fin ut. Var väl fullblod?
Den andra ser ju lite valpig ut fortfarande men blir säkert bra :)

Jag tycker att du rider bra, skänkeln såg stadig ut iaf :)
Typiskt med kvalet dock men det kommer väl fler gånger?

(Vi ska till Kvinnersta 2 juni, ponnyutställning, med två pållar :D )

Vi stog faktiskt och beundrade Sigge när du red dressyren. :love:

För övrigt fick du med mig och min kompis som var hinderdomare på hinder nr 13 i filmsnutten. :rofl:

Sigge är det mörka fullblodet, ja ;) . Han är 15 och den andra 5 så de går inte riktigt att jämföra. Lasse är fortfarande valpig och älgig i kroppen man jag tycker ändå att han har blivit mycket finare i kroppen (vuxit i sig lite) sen provridningen.

Vi har pratat med överdomaren så det fixar sig med kvalet :)

Maar: Tack :bow:
Hehe okej, minns inte vilket som var nummer 13. Halmhindret med granris ovanpå, innan vattnet, i debutant?

Jajjamensan, det är hinder nr 13. Jag har rött fluff till hår och en blå kvinnerstajacka. :p

Tänka sig, vilket minne jag har :D Jag har inte sett någon annan film på Lasse så jag har inget att jämföra med. Men som de säger, övning ger färdighet :)

Skönt att det löste sig, vore ju retsamt om det sen hängde på det.

du rider så fint o prydligt! Sigge ser lätt ut att sitta ned på. men de verkar verkligen vara som natt o dag dina pållar.
Red ni Terrängen lite längre bort, i Kvinnerstatorp? det var ett kalkbrott i närheten?

vem dömde dressyren? för jag vet att en gång när det var i Latorp sa dom att fälttävlansryttarna inte brydde sig om kommentarerna så därför skrev de inga..knäppt men..

Fick ingen kommentar överhuvudtaget på allmänt intryck i Sigges protokoll. Har jag aldrig varit med om?!?!

Jag har varit med om det ett antal ggr just på fälttävlan. Tråkigt :( och slött av domaren :mad:
Särsk när det är fasta starttider och de ändå bara sitter och väntar, inte kan det vara så jobbigt med en liten kråka...

Hästarna ser jättefina ut :) (som vanligt ;))

Tack.
I galoppen är Sigge lättast att sitta ned på och i traven är det unghästen som är, så det är olika ;)

Japp, 2-3 km bort. Banan gick runt två kalkbrott.

En man var det. Står i RM på hemsidan. Lustigt, vi vill väl ha kommentar lika gärna som rena dressyrryttare? :confused:

PF:
Tack :)
Jag red dessutom direkt efter pausen och fick rida några min tidigare (=ännu mer tid över att skriva någon snabb kommentar....)

Han bara se Sigge i terrängen. De sista hindrena. Han såg kanonfin ut. Har två hyfsade kort på hindret innan vattnet.

Unghästen var superfin om än något stökig :D Han kommer bli kanonbra.

Haha, ja unghästen är som han är. När du mockade var han ändå relativt lugn... ;)

Jag vill jättegärna se bilderna :)

Åh, tack! :bow:
Vad fina bilderna var!
Sigge ser ut som en gasell med bakbenen på andra bilden :D

*helvirrig* Tittade på fel resultatlista. Skönt att det gick så bra! Såg att de var efteranmälda till Bollnäs * också.

Hans svaga sida är ju dressyren tyvärr, har dock gått på 63% i LA:3 men då med annan ryttare. Hon vill kvala till Junior SM och då är Bollnäs och Trossnäs enda chanserna.

Men är hon kvalad till * så är hon ju kvalad till JSM, eller har de ändrat reglerna?
Fast antar att hon vill starta så många * innan SM:et. Går juniorernas SM också på Åkerbo som för oss YR?

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter CCI4*-S har länge efterfrågats i Sverige och nu blir det verklighet. Det är Kristianstad International Eventing som tar sitt...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar