Qvinnersta 12 maj

Sv: Qvinnersta 12 maj

Jag ska dit med min D-ponny och rida lätt !:D
Vem ska mer??:banana:

Jag är anmäld till debutant med unghästen och lätt med Sigge (sista innan han förhoppningsvis går upp i * igen, i Bollnäs).

Nu har starlistorna kommit.
Jag har fått den generösa tiden 60 min emellan mina dressyrtider, och då ska jag hinna hoppa den ena emellan. :crazy: Detta innebär att jag kommer ha ca 30 min att göra iordning, skritta fram och rida fram den andra hästen. Kul eftersom han är ett sådant fantastiskt yrväder. :crazy:

Nu har starlistorna kommit.
Jag har fått den generösa tiden 60 min emellan mina dressyrtider, och då ska jag hinna hoppa den ena emellan. :crazy: Detta innebär att jag kommer ha ca 30 min att göra iordning, skritta fram och rida fram den andra hästen. Kul eftersom han är ett sådant fantastiskt yrväder. :crazy:

Jaha! Då får du ligga i som en liten blå...jag håller tummar och tår!:banana:

Vad tråkigt att det är så lite starter bland ponnyerna :(

Du står väl inte med i startlistorna? Är du efteranmäld? :P

Nej jag såg det igår!!! :eek: Så vi ringde och frågade var de hade gjort av min anmälan :confused: , anmälde i god tid...

Men såhär är det. Länken till den mail-adress man ska maila anmälan till är fel-länkad av svrf ;) Så jag var inte den enda som undrade varför jag inte kommit med på startlistan! :rofl:

Men nu har jag fått starttid för dressyren, så allt e i sin ordning igen! :banana:

Jag kommer dit och kollar. Hör av dig om du behöver någon hjälp med att hålla häst eller så. Jag kommer iofs inte förrens runt 12......

Såg detta först nu.. ;)

Nu är jag äntligen hemma. Kommer nog sova gott inatt...
Till en början var ju våran studentskiva i torsdag. :angel: Sen sov jag dåligt i natt och har sprungit som en skållad råtta mellan hästarna. Är riktigt slut.

Först hade de lagt dressyrtiderna alldeles för tajt och den senare flyttades. När vi kom dit hade de flyttat den ännu senare än vad de sagt och plötsligt var det alldeles för kort tid till Sigges terräng (jag hade haft ca 15 min att köra dit, göra iordning, rida fram osv., med andra ord omöjligt). Så ändrade de plötsligt min första dressyrstart och den andra, och det vart jäkligt stressigt att hinna klart till den första. I vilket fall, jag hann pusta 2min och äta en smörgås innan Sigges terräng iaf.

Först Sigge då. Han har skött sig som han ska, som vanligt. Fin i dressyren, men fortfarande saker att jobba med för att plocka mer poäng. Han var stabil och säker, som han brukar, men mer kvalite vill vi ha. ~50 straff (67%), men domaren låg ganska lågt och det var bara enstaka som hamnade på 40-något. Nolla hoppningen. Först sa de att jag fått 11 tidsfel men inget syntes på resultatlistan. :confused: Vet inte när de tabbat sig.
Bra i terrängen, backade ifrån lite mer än vanligt. Vet inte om det berodde på skogen banan gick i eller om unghästen spökade i huvudet på honom. Fick ett stopp på en stock precis före en väldigt brant nerförsbacke. Jag hade antagit säkerhetssits för att inte drutta av i backen och tagit spjärn mot stigbyglarna (mao släppt allt vad ben heter eftersom jag bara utgick från att min snälla häst skulle göra jobbet :o ). Sigge gjorde stora ögon när han såg backen och tyckte nä, nä när ingen bad honom hoppa. Bra resten sen men mycket tidsfel.

Lasse skötte sig över förväntan när han blev lämnad av Sigge i boxen. :bow:
Helspattig så fort han kom utanför stalldörren, totalt galen (!) och klev på/över en hela tiden. (Jfrelins kommentar "Vilken vild häst du har" och detta var EFTER dressyren...) Var helt okej i dressyren faktiskt, trodde det skulle gå sämre. Mycket bättre än förra dressyrtävlingen. Skrek inte en enda gång inne på banan. Lite missar här och där och problem med upptagningarna. Men fick bra kritik ("Fin häst med härlig gång och utstrålning. Blir dock lite låg och lång") i programmet, låga poäng när vi gjorde dåligt och bra poäng när vi gjorde saker bra. Formen kommer komma när han blir starkare och det är inget så jag kan tvinga upp honom i, så det får vi jobba vidare med. Petade näst sista i hoppningen (låg kvar länge innan den rullade ner, men har haft stolpe in flera gånger nu på sistone så lite rättvisa ska det tydligen vara ;) ). Höll knappt på att komma över första hindret i terrängen (som fö var samma som i lätt klassen...) utan han skulle vända runt och i skogen. Så fan heller tänkte jag som laddat med längre sporrar (:devil: ). Kom igång över 2 och 3. Innan fyran var det först nerförsbacke, 90-graderssväng och uppförbacke 4-5 språng till en grind i vit och röd skrikig färg, något som jag visste Lasse skulle kunna titta på. Han varvade mellan att tvärbromsa och skutta fram inpå hindret och kravlade sig över på något sätt med mig hängandes löst utan stigbyglar. Kom igång ännu mer sen, tittade lite på graven (som också denna var med i lätt klassen, dock lite högre då) och b och c hindrena i coffin, men över kom vi. Flöt på bättre sen. Lät han mesa lite vid vattnet (vad igenom) eftersom jag inte vågade rida på för hårt med risk för att få mig ett dopp. :o
Sista hindret höll han på att dra förbi långt ifrån och jag hann precis på stopp på honom i tid och kunde vända tillbaka och ta mig över. Tror att även han fick rejält med tidsfel.

Inte en enda klarade tiden i lätt klassen. Den bästa fick 8 straff för tiden :crazy: . Eftersom det var rätt så uppenbart att det skulle bli problem med tiden lät jag Sigge gå på där det gick, ända från start, och drev till och med på honom lite där han tyckte att det gick för fort. Som ni vet så är Sigge snabb och har sällan problem med tiden men jag hade inte klarat tiden även utan stopp. De sa själva att de haft samma problem tidigare och jag tycker att det var synd att de inte ändrade tempot eftersom det inbjuder till dålig och farlig ridning när man måste jaga klockan (och placering??).

Sigge hamnade två utanför placering (trots min 85 eller vad jag nu hade..) men jag tyckte det var kul att alla nollorna i terrängen blev placerade. Bra terräng premieras!
Lasse vet jag inte.

Fick ingen kommentar överhuvudtaget på allmänt intryck i Sigges protokoll. Har jag aldrig varit med om?!?!

Har en hel del film jag kan visa senare.

Tillägg: Lasse gick på 58,x straff i dressyren och det är jag verkligen jättenöjd med.

Jag den klanten var så trött när vi skulle hem att vi glömde be att få vårat kval ifyllt :crazy:

Fast det mest spännande under hela tävlingen var nog vet. bes. med Lasse. Han kunde inte stå stilla en sekund i väntan på våran tid, travar runt mig och hoppar på mina fötter. Jag flög som en jäkla vante efter honom när vi skulle springa och han valde riktning och fart själv (tror det blev galopp tre gånger). När jag kom tillbaka till stallet var jag helt skakis i kroppen och genomsvettig (inte bara lite under armarna utan helt dyblöt) :o

Senast ändrad:

Här kommer filmen:
http://media.putfile.com/Qvinnersta

Har bara tagit lite snuttar eftersom den blir så lång ändå. Först Sigges dressyr och hoppning sedan Lasse och sist bådas terräng. I princip all terräng gick i skogen så de enda hindrena som gick att få med på film var dessa.

Kommentera gärna.

För de lata har jag tagit ut några bilder från filmen.
13207441025.jpg

13207441086.jpg

13207441158.jpg

13207441188.jpg

13207441137.jpg

13207441181.jpg

13207441126.jpg

13207441146.jpg

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter CCI4*-S har länge efterfrågats i Sverige och nu blir det verklighet. Det är Kristianstad International Eventing som tar sitt...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar