Quite Easy-avkommor

Aladdin

Trådstartare
Jag har betäckt mitt Stanford-sto med Quite-Easy (beräknad fölning 1 april) och är så nyfiken på era Q-E avkommor! Är ni nöjda med dem? Berätta! Bilder!

(Läste att Q-E hade 3 godkända avkommor vid de holländska hingstpremieringarna som nu skall göra bruksprov.)

Sv: Quite Easy-avkommor

Ja, jag är "delvis" nöjd med mina, de är FÖR rörliga i kroppen, det kan lätt vända ut och in på sig själva i ett glädje skutt och de går det inte att sitta kvar. :crazy:

Annars är jag mycket möjd med dem, de är två helt olika personligheter trots att de är helsyskon, den ena har DAMP, en snäll kille men med lite koncentrationsproblem som hatar att vara stilla, han hoppar bra, men tror att han vunnit VM och kan allt, vann iofs 3-årtestet men därifrån till VM är vägen ganska lång ;), vill han inte vara kvar i hagen så är han inte det, det går att krypa eller hoppa ut, det händer som tur är inte så ofta.
Den andra är en fin fröken, hon river aldrig ner saker, gör precis som man säger, är lite försiktig av sig och vill inte smutsa ner sig, men gossar gärna hur länge som helst, rör sig väldigt bra, hoppar nog bra också, är inte hoppad så mycket pga sin storlek, hon är fortfarande stor men väldigt lätt i typen och något vinglig, dock lider hon av sjukdommen "den stora stenskräcken" ;)

De har även ett tredje helsyskon som inte jag är ägare till, även denne en mycket snäll och social häst.

Senast ändrad av en moderator:

Vem vet, dock tror jag att min har det efter sin mamma hon led av samma "skräck", snödrivor är också farliga ;)

Min ena är ca 163 den andra är runt 1.70 och växer fortfarande (mamma är ca 164), den tredje avkomman är ca 145-148 och är 9 månader, av de jag har sett och så verkar det vara en väldig variation, tror faktiskt inte att man kan säga att han ger vare sig smått eller stort.

Hej hoppas det blir ett fint föl. Lycka till och hoppas det går bra med allt runt fölningen

Vad är det mer efter Stanford ?

Hälsningar Helen

Såhär såg min Q E-avkomma ut som föl:

Qa.jpg

Hon är nu tre år och ca 166 cm.

Är det inga fler som har Q-E avkommor? Han som har betäckt så många ston???

ååå en till Qu avkomma som kan vända ut å in på sej själv å lite till... min boxgranne är nyss fyllda 5. han är STOR 175 + växer fortfarande.. lite ferraribil... men vilka gångarter ojojoj.. hon köpte han som blivande hopphäst men blev lovande dressyrhäst på kvalitét. vad är de för stam på mödernet?

Känner två helsyskon e:QE-Imperator, 4 och 5 år gamla. 4-åringen ska visas på bruksprovet om ett par veckor, schysst och talangfull hinst med god hoppförmåga och bra gång. Syrran som är fem är världens kalaspingla, fick en fölunge e. RobinZ i somras som är :love: . Båda har diplom i hoppning,stoet även i gång. Dom kommer från en förärvningssäker mamma (gått msv hoppn själv)som gett SM-hopphästar, är rätt små (160-165 men det var mamman också) och ofantligt vackra och samarbetsvilliga!

Jag har ett Q-E sto född 2004. Mamman är en liten dam ( 158cm i mkh), efter Little Q - Karakoll.

Min tjej ser dock ut att bli stor, vart nu de generna kommer ifrån?!

Dock är hon väldigt vass, mycket humör och redan en riktig bitch. Modern är väldigt mjuk, och "snäll", och likaså den ett år äldre halvsystern.

Hon har dock en otrolig galopp, det är knappt de vuxna hästarna hänger med.

Hon är väldigt lik Ebonys föl, på kortet ovan.

Lycka till med fölningen!

Ja, tanken är att hon skall gå treårstestet.

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
Avel Jag går i betäckarfunderingar (halvseriöst iaf), då jag har ett nordsvenskt sto med diplom som 3-åring och med idel klass 1-föl och...
Svar
12
· Visningar
2 794
Senast: Jordon
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren och undrar om det är någon som skulle vilja ge mig några tips på bra hingst till...
Svar
4
· Visningar
1 740
Senast: Yttik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp