Quarterhingstar i Norrland

Jamtland

Trådstartare
Har googlat runt men inte hittat något svar. Om allt går som jag vill blir det betäckning av ett fullblodssto till våren! Och eftersom jag rider någon typ av western och gillar quarters så lutar det åt en quarterhingst.

Men hur jag än letar så hittar jag ingen lista över quarterhingstarna och var de står? Finns de för AI eller är det naturlig betäckning som gäller på dem? Finns det några Norrlandsstationerade quarterhingstar?
 
Jan Persson i Häljesund har en quarterhingst har jag för mig men jag har ingen aning om stam osv. Ring och kolla med honom vet´ja!!
 
Det fanns en på naturlig betäckning i västernorrland förra säsongen men jag är inte insatt i quarteraveln om han hade bra stam osv.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 550
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Sasse
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 055
  • Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp