Quark Xpress vs. Adobe Indesign

P

popeye

Vilket fördrar ni?
Själv sitter jag med quark, visserligen inte den nyaste versionen men det finns å mycket saker jag stör mig på! T.ex. att man bara kan ångra ett steg *morr* :mad:
Eftersom man annars jobbar mycket i photoshop och en del i illustrator så funderar jag på att sätta mig in i Indesign istället. Naktdelen är väl att man kommer känna sig som en nybörjare igen.
Känner man igen sig mycket i Indesign från Adobes andra program tycker ni?
För- pch naktdelar?

Sv: Quark Xpress vs. Adobe Indesign

Jag bytte från quark till indesign. Jag var tvungen - jag bytte jobb.

Det var massor jag retade mig på i början men nu tycker jag att indesign är jättebra. Det fungerar alldeles utmärkt. Det finns till och med en funktion där man kan byta ut alla kommandon så att det blir som i quark. Och visst är det en fördel att det jobbar bra ihop med de andra adobeprogrammen.

Just nu har jag bytt till CS2 så jag håller på och lär mig nyheterna fortfarande. Men jag kommer nog inte självmant att byta tillbaka till quark.

Tyckte du att det var svårt att lära om sig, sitter alla komandon på fel ställe s.a.s? ;)

Man är lite nervös att ge upp allt man kan i Quark för att sitta där som ett pucko i Indesign :o

Det är inga problem. Om du kan quark så är det inga problem med att fixa indesign. Och som sagt - kommandona kan du ta med dig.

Jag föredrar också Indesign. Fast det kanske beror på att jag är ett puckor som Quark anser att man kan jävlas med :angel:

InDesign stenhart :D . satt med quark ett tag tills jag for ett jobb tvingades lara mig indesign o det ar sa supermycket mer anvandarvanligt. det ar som en blanding mellan quark o illustrator sa de flesta av dina kommandon o shortcuts ar som andra adobe program. aven sant som att pdf:a ar supermycket enklare (du bara kor export o voila!)

manga av dina sma hjalpfonster ar som i illustrator, sa om du ar nagorlunda bekant med det o sen har layout kunskaperna fran quark sa blir det latt som en platt.

jag har fortfarande kvar quark pa min dator men jag tror nog inte att det kommer vara 'industristandard' har lange till iallafall...

jag föredrar indesign för att jag bara tillfälligt använtt quark och tycker det går mycket smidigare i indesign....

Jag har inte hållt på så mycket med varken indesign eller quark än, men lite har jag testat.. jag måste säga det att quark är ju miljoner gånger lättare..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka