Pysseltråden

Jag börjar få slut på pennor 😅 blir intressant att se hur bra tuschen håller, jag har väl rätt låga förhoppningar men det har varit kul att få öva på rit-skillsen!

1000006505.webp

Hur har ni alla pusselsaker organiserade? Hur mycket jag än sorterar så blir det aldrig bra 😫
1000009485.webp

Såhär har jag sorterat i olika kartonglådor med fack från Ikea.
Har försökt dela upp utifrån projekt/material så gott som.😅
Förutom pärlor, metalltråd har jag Tex makrame, trä, målning, sidenband, paracord, garn osv.
Optimalt så hade jag haft en dedikerat garderob/ skåp eller ett helt rum. Men pga platsbrist har jag lagt in dom lite var som det finns plats i väntan på inspiration till nya projekt. :D :angel:

Visa bifogad fil 146631

Såhär har jag sorterat i olika kartonglådor med fack från Ikea.
Har försökt dela upp utifrån projekt/material så gott som.😅
Förutom pärlor, metalltråd har jag Tex makrame, trä, målning, sidenband, paracord, garn osv.
Optimalt så hade jag haft en dedikerat garderob/ skåp eller ett helt rum. Men pga platsbrist har jag lagt in dom lite var som det finns plats i väntan på inspiration till nya projekt. :D :angel:
Ungefär som jag försöker göra med att sortera efter material. Jag har förvaringsplatser och ett helt rum så jag ska väl inte klaga egentligen 😅 men hur mycket jag än sorterar så blir jag inte nöjd. Fast nu är det nog mest sortmentlådorna som är kaos tror jag. Tyglådorna är rätt kaos också, men just nu använder jag inte de tygerna så det kaoset har jag bara stoppat undan.

Jag organiserade iallafall alla projekt för ett tag sedan. Fast jag behöver göra en lista på vad som ligger i alla lådorna för nu har jag råkat börja på samma projekt som jag redan har börjat på men som ligger undanstoppat så jag har glömt bort det 😅
IMG_1769.webp

Ungefär som jag försöker göra med att sortera efter material. Jag har förvaringsplatser och ett helt rum så jag ska väl inte klaga egentligen 😅 men hur mycket jag än sorterar så blir jag inte nöjd. Fast nu är det nog mest sortmentlådorna som är kaos tror jag. Tyglådorna är rätt kaos också, men just nu använder jag inte de tygerna så det kaoset har jag bara stoppat undan.

Jag organiserade iallafall alla projekt för ett tag sedan. Fast jag behöver göra en lista på vad som ligger i alla lådorna för nu har jag råkat börja på samma projekt som jag redan har börjat på men som ligger undanstoppat så jag har glömt bort det 😅
Visa bifogad fil 146810
Vad smart att sortera upp i pågående projekt. :D Det ska nog jag också börja med. Så behöver inte hela bordet vara belamrat mellan gångerna. :angel:
Då kan jag ha hittat ett syfte för korgen jag fått till övers också.🤔

Nu postar jag min nåltovade bäver här också. Det är mitt andra nåltovningsprojekt, finns såklart mycket att göra annorlunda/bättre men jag är nöjd med den ändå 😊. Kanske ska höja upp framtänderna lite mer mot nosen bara.
Perfekt sysselsättning när man ska hålla sig stilla 😁. Ska nog göra mig en ringsvanslemur nån dag framöver, om jag har ull i rätt färger

IMG_3293.webp

Tack 😃 Nu är bara frågan hur länge det sitter kvar 😅

Håller tummarna för att det klarar tvätten bra 😊

Min battle vest är rätt sönderskavd nu men det var väntat. Kommer nog göra om motiven men på tyg och sedan du fast dem istället. Får se om jag hinner det till nästa festivalsäsong eller om jag kommer på det i maj (som vanligt) 😆

Tänkte försöka mig på att bygga en ganska stor Krampus-inspirerad juldekoration, hur jag ska gå till väga har jag ingen om ännu mer än att jag vill använda en djurskalle som huvud 😁 Kanske kan hitta en begagnad jätte-tomte, åtminstone 70 cm hög, och utgå ifrån?

Håller tummarna för att det klarar tvätten bra 😊
Tack! Jag gjorde baksidan på den idag och upptäckte att det holografiska tyvärr försvann när jag värmde lite för länge, men när jag värmde mindre så fastnade det inte ordentligt 😕 Jag har ju bara strykjärn så det är svårt att få rätt värme och jämnt tryck och att det är superbillig vinyl gör ju inte saken enklare för vissa ställen på den behöver mycket mer värme än andra. Menmen, jag är ändå nöjd och jag har massor av t-shirts kvar att träna på!
IMG_8548.webp

Min battle vest är rätt sönderskavd nu men det var väntat. Kommer nog göra om motiven men på tyg och sedan du fast dem istället. Får se om jag hinner det till nästa festivalsäsong eller om jag kommer på det i maj (som vanligt) 😆
Vad synd att inte färgen höll! Jag är också alltid ute i sista sekunden 😅🤣
Tänkte försöka mig på att bygga en ganska stor Krampus-inspirerad juldekoration, hur jag ska gå till väga har jag ingen om ännu mer än att jag vill använda en djurskalle som huvud 😁 Kanske kan hitta en begagnad jätte-tomte, åtminstone 70 cm hög, och utgå ifrån?
Det kan nog bli jättecoolt! Jysk brukar ha rätt höga, inte alltför dyra, tomtar, men de är ganska spinkiga så det kanske inte blir bra om du har en större skalle. Men någonstans borde det ju gå att hitta en stor som inte är svindyr

Tack! Jag gjorde baksidan på den idag och upptäckte att det holografiska tyvärr försvann när jag värmde lite för länge, men när jag värmde mindre så fastnade det inte ordentligt 😕 Jag har ju bara strykjärn så det är svårt att få rätt värme och jämnt tryck och att det är superbillig vinyl gör ju inte saken enklare för vissa ställen på den behöver mycket mer värme än andra. Menmen, jag är ändå nöjd och jag har massor av t-shirts kvar att träna på!

Vad synd att inte färgen höll! Jag är också alltid ute i sista sekunden 😅🤣

Det kan nog bli jättecoolt! Jysk brukar ha rätt höga, inte alltför dyra, tomtar, men de är ganska spinkiga så det kanske inte blir bra om du har en större skalle. Men någonstans borde det ju gå att hitta en stor som inte är svindyr

Det är svårt det där med värmen, du har inte en liten plattång med justerbar temperatur som du kan använda för mindre områden? Tänker att det kanske är lättare om du behöver vara väldigt pillig.

Färgen höll åtminstone hela rocken så jag är rätt nöjd med det ändå, ja utöver att behöva göra om designen igen då 😅

Jag tror också att det kan bli riktigt effektfullt och ska absolut kolla in Jysk! Jag tror att jag kommer använda en rådjursskalle, de är inte enorma och det gör inte så mycket om den blir lite överdimensionerad, men vill ju komma så billigt undan som möjligt med själva kroppen. Tänker att den kommer få en rätt enkel kostym av tex gamla fårskinn, mörka filtar och halsdukar i lager så det gör inget om själva kroppen i stort sett bara är en människolik ställning.

Jag hade velat lära mig att sticka och måla figurer, men sticka finns det inte ork till och måla är jag verkligen superkass på 😒

Jag hade velat lära mig att sticka och måla figurer, men sticka finns det inte ork till och måla är jag verkligen superkass på 😒
Men ja, hade gärna kunnat sticka och virka men det känns verkligen inte som något jag hade varit bra på, har ingen lust att lära mig, vill bara magiskt kunna det. 😁

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
792
Senast: Trott
·
Kultur Behöver lite uppmuntran och startar därför en spinoff på tråden "Låtar som verkligen betytt något": Vilken är din favorit i kategorin...
2
Svar
27
· Visningar
957
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 341
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
958
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar