Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet är att det är alldeles för högt gräs just nu, det är ganska igenväxt. Hästarna skulle förmodligen bli väldigt runga och riskera fång om jag släppte dom där nuVarför är den inte användbar som den är? Finns det giftiga växter där? En varierad fauna i hagen är en fördel sålänge det inte handlar om giftiga växter, de ska naturligtvis tas bort. För att bara få gräs krävs det att marken plöjs upp och sås om med lämplig gräsblandning.
Fångrisken påverkas inte av höjden på gräset, i alla fall inte att den ökar för att gräset är högt.Problemet är att det är alldeles för högt gräs just nu, det är ganska igenväxt. Hästarna skulle förmodligen bli väldigt runga och riskera fång om jag släppte dom där nu
Vilket bete som är lämpligt berorpå vilka hästar det h andlar om.Vi ska snart flytta till en hästgård. Där har det inte varit hästar på länge och marken i hagen är igenväxt med jättemycket gråas och många andra växter. Jag undrar, hur får vi denna hage användbar med riktigt och endast gräs?
Att gräset är långt gör inget och att det är mycket gräs och de därmed riskerar att bli tjocka går att lösa med betesreducerare och att inte låta dem gå där hela dygnet Ogräs är aldrig bra i hagar men ren vall är inte heller bra, det blir för mycket näring för de allra flesta.Problemet är att det är alldeles för högt gräs just nu, det är ganska igenväxt. Hästarna skulle förmodligen bli väldigt runga och riskera fång om jag släppte dom där nu
Vad definierar du som "ogräs"? Vad är det som inte är bra med de växterna?Att gräset är långt gör inget och att det är mycket gräs och de därmed riskerar att bli tjocka går att lösa med betesreducerare och att inte låta dem gå där hela dygnet Ogräs är aldrig bra i hagar men ren vall är inte heller bra, det blir för mycket näring för de allra flesta.
Maskrosor te x. De innehåller mycket socker vilket inte är bra för lättfödda och de har dessutom en tendens att breda ut sig.Vad definierar du som "ogräs"? Vad är det som inte är bra med de växterna?