putsa fönster

Sv: putsa fönster

Det är liksom trycksvärtan som gör att det blir sådär gnistrande rent.

Jag har provat att putsa med otryckt dagstidningspapper och det blir inte samma glans då.

hur fick du tag på otryckta tidningspapper :confused:

Har dels en vän som jobbar på Göteborgs-Posten och har själv kört tidningar därifrån och ut till buden ;)

göteborgs posten kan inte ha mycket att skirva om när tidningspapprena är otryckta ;)

Kanske inte, men de bör ju vara otryckta innan tidningen trycks ;)

Det blir så förbenat besvärligt att läsa annars :rofl:

Senast ändrad:

vilken tid på dagen putsar du? putsar du när det är varmt eller solen ligger på så torkar medlet för fort och det blir ränder och prickar, putsa när det är molnigt eller när det är kvällning..

vilken tid på dagen putsar du? putsar du när det är varmt eller solen ligger på så torkar medlet för fort och det blir ränder och prickar, putsa när det är molnigt eller när det är kvällning..

på förmiddagen eller på morgonen ljust nu har vi drygt 5 plusgarder och halvmulet

// vickis som borde börja jobba åt smahi:D

hink med några droppar YES i (oslagbart) vintertid lite spolarvätska i.

sen en skrapa med luder på..:o dopp i vatten krama ur lite sen tjoff tjoff på fönstren. sen gummiskrapa torka nederkanten med lakan som INTE tävttats med mjukmedel.
klart.. inte en rand...

sara som e städkärring i jobbet å som även putsat fönster på jobbet...

hink med några droppar YES i (oslagbart) vintertid lite spolarvätska i.

sen en skrapa med luder på..:o dopp i vatten krama ur lite sen tjoff tjoff på fönstren. sen gummiskrapa torka nederkanten med lakan som INTE tävttats med mjukmedel.
klart.. inte en rand...

sara som e städkärring i jobbet å som även putsat fönster på jobbet...

vickis som undrara i fall sara kan ta lite ledigt och komma och hälsa på i pajala och tvätta några fönster :confused:

idag har jag testat ditt knep och jag lyckades nästan

vad gjorde jag för fel mina fönster vart flammiga :confused:

Flammiga fönster... Jag gissar att medlet torkar lite på fönstret.

Prova att byta tidningsblad lite oftare.

Jag använder alltid tidningspapper. På med medel på fönstren och sedan knölar jag ihop en dubbelsida. Inget vatten kvar, och inga ränder...

har aldrig hört att man kan putsa fönster med tidningspapper..
varför fungerar det så bra`? när jag tänker på tidningspapper tänker jag på att, kan det inte bli repigt? för om man knölar ihop en tidning blir det väl hårda kanter? eller är jag helt ute å cyklar :angel:

om inte annat s¨å måste jag testa det iaf :D

Som jag har fått förklarat så är det trycksvärtan som ger bra resultat. Och nej det repar inte en vanlig fönsterruta. Har aldrig varit med om det.

*kl* Förlåt, trådnappning.. Orkar inte tråda en egen :D

Kan någon lösa mitt problem då? Jag har aldrig ränder på rutorna, har just putsat ETT helt fönster ( mot balkongen) på fyra sidor. Men nu har jag kommit till ett litet problem..

Vi har någon modell av gamla fönster som man öppnar delningen på insidan på (fönster öppnas utåt, delningen sitter vid innerkanten när man öppnat). Vi bor på andra våningen. Hur lyckas man tvätta ett fönster utan att bli en självmordskandidat om man ska vika ut ett vanligt fönster utan balkong under? Det blir ju förtusan nästan två meter långt! Så långa armar har inte jag iallafall. Vad gör man? Hyr en bygglift? Lånar brandkåren?

Liknande trådar

Hemmet Jag gillar att putsa fönster, men det blir aldrig perfekt. Det blir alltid nån rand eller nån fläck nånstans. Använder kärcher...
2
Svar
20
· Visningar
1 665
Hemmet Vad är era bästa tips på att putsa höga fönster? Behöver stå på utsidan med stege då fönstren tyvärr inte går att öppna. Hur gör jag...
Svar
1
· Visningar
554
Senast: iNHALE
·
Hemmet Efter att många lovordat kärcher fönstertvätt inhandlades en w20 igår (för den var prissänkt till ett ganska rimligt pris). Tvätten går...
Svar
14
· Visningar
27 514
Senast: Luff
·
Fritid Alltså, jag blir fanimig inte klok på det här med fönsterputsning. Jag tar tag i mina skitiga fönster kanske vart annat år och jag har...
Svar
19
· Visningar
5 875
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka