Pusseltråden

Jag tror inte att min man riktigt förstod vilken utmaning han skapade åt mig när han beställde det här pusslet på 1000 bitar där motivet är ett av våra bröllopsfoton... :nailbiting: :rofl: Den stackaren blev lite förskräckt när det gick upp för honom exakt hur svårt det kommer att bli, men jag ser faktiskt fram emot utmaningen! Det blir garanterat det svåraste pusslet jag lagt, så det får ta precis hur länge det vill. Väldigt glad över min pusselväska som gör att jag kan stuva undan det lite varsomhelst, och även att det kan följa med nu när vi ska resa bort i några dagar över nyår.

Visa bifogad fil 159815
På jobbet för några veckor sedan hade vi ett svartvitt motiv, låg där rätt länge innan det byttes ut mot ett aningen mindre utmanande pussel. Utmaning är en sak, men när man bara har lite raster att lägga en bit eller två, kan det bli lite för mycket

På jobbet för några veckor sedan hade vi ett svartvitt motiv, låg där rätt länge innan det byttes ut mot ett aningen mindre utmanande pussel. Utmaning är en sak, men när man bara har lite raster att lägga en bit eller två, kan det bli lite för mycket
Det kan jag tänka mig! Jag är inte så förtjust i "småpusslande" överlag utan vill gärna ha åtminstone en 20-30 minuter på mig att verkligen komma in i det, annars är det svårt att komma någonstans tycker jag. Men kul idé att ha ett pussel framme på kontoret, känns som ett bra sätt att pausa i jobbdagen! Risken när det kommer till mig hade nog varit att jag inte fått något jobb gjort, dock :angel:

Jag tog mig an ett pussel från Brain Tree och det var riktigt kul. Bitarna hade helt andra former än traditionella pussel jag lagt. Lite klurigt först men sen kom jag in i det.

Bifogade filer

• IMG_9573.webp
    IMG_9573.webp
    900,6 KB · Visningar: 77
Om jag inte hinner med ett pussel ikväll så har det blivit 59 st lagda under 2024 :) senaste åren har jag skapat ett nytt album på Facebook för mina pussel, tycker det är lite kul att se hur många det blir. 2023 blev det bara 33 st, så lite skillnad!

Årets första pussel både påbörjades och blev klart idag. Vi var dock 4 som hjälptes åt så det är inte så imponerande som det låter. Ett roligt pussel som var lättare än jag trodde.

Bifogade filer

• 20250101_220006.webp
    20250101_220006.webp
    179,2 KB · Visningar: 39
Just nu håller vi på att gå igenom alla van Haasteren-pussel här hemma. Det är mest jag och dottern som lägger, och ingen av oss har det bästa tålamodet eller koncentrationsförmågan, så vi gillar sådana pussel som har mycket färger och detaljer, och inte så mycket blå himmel, grönt gräs, vit snö o. s. v. Mina ögon börjar dock bli snurrig på alla likadana karaktärer nu, så jag skulle nog behöva bryta av med något annat. De två tillverkare som jag kikat mest på är Falcon och Ravensburger, är det någon av dem som är att föredra över den andra?

Har påbörjat mitt julklappspussel. Egentligen inte så svårt, men stort! Fick inte plats med det på mitt pusselbord, men löste det genom att köpa en masonitskiva och lägga på bordet. Det felade bara på några futtiga cm så det funkar bra.
20250102_103309.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka