Pusseltråden

Du har glömt bilden 😅
Hoppsan 😂

20241224_202848.webp

Jag räknar med att det kommer ta ett tag, men tror det blir kul. Har fått 2000 bitars pussel de sista två åren, nu tog hon steget till 3000.
Jag har hållt mig till 1000 bitar. Det känns överblickbart men det ligger ett på 1500 och väntar. Stor del blå himmel så jag ska ta mig an det när jag är riktigt pepp :D . Om jag överlever och får ihop det så kanske jag skulle våga ta mig an ett riktigt stort. Jag tyckte verkligen om motivet på ditt.

Jag har hållt mig till 1000 bitar. Det känns överblickbart men det ligger ett på 1500 och väntar. Stor del blå himmel så jag ska ta mig an det när jag är riktigt pepp :D . Om jag överlever och får ihop det så kanske jag skulle våga ta mig an ett riktigt stort. Jag tyckte verkligen om motivet på ditt.
Helt underbara färger på mitt. Ska bli jättekul att bygga.

Ja, man får ju öva upp sig. Till slut känns 1000 bitar för litet. :laugh:

Jag har varit riktigt snäll i år tydligen 😁 3 pussel från familjen (skickade länkar till mamma 😂), 4 pussel från min bästa vän (Reverie var det jag verkligen ville ha, sen slängde jag med dom andra tre länkarna som "skulle också vilja ha" 🙈), paketet från Amazon som jag unnat mig själv med 5 Trefl pussel, samt 2 jag köpt på Vinted. Och så har jag 2 till jag väntar på 😂🙈 nu lär jag nog sätta ett riktigt köpstopp...
IMG_20241225_174725.webp

Visa bifogad fil 159035
Kommer förmodligen grina mer än en gång av frustration över det här pusslet... Dålig kvalitet, tunna bitar som inte passar ihop jättebra direkt. Suck. Nackdelen med att fokusera mer på bilden än på märke/ kvalitet...😁🙈
Ja alltså det här är det värsta jävla skitpusslet jag lagt!!! Kvaliteten är så jävla dålig att det är löjligt och hade det varit ett annat motiv än Neuschwanstein hade jag kastat bort det. Har mer än en fjärdedel kvar... Fy attan!

Jag tror inte att min man riktigt förstod vilken utmaning han skapade åt mig när han beställde det här pusslet på 1000 bitar där motivet är ett av våra bröllopsfoton... :nailbiting: :rofl: Den stackaren blev lite förskräckt när det gick upp för honom exakt hur svårt det kommer att bli, men jag ser faktiskt fram emot utmaningen! Det blir garanterat det svåraste pusslet jag lagt, så det får ta precis hur länge det vill. Väldigt glad över min pusselväska som gör att jag kan stuva undan det lite varsomhelst, och även att det kan följa med nu när vi ska resa bort i några dagar över nyår.

20241229_130955.webp

Utöver ovan så har decembers pusslande mest gått ut på att pussla ihop min adventskalender från Corner Piece. En himla kul idé som jag ser fram emot att återanvända nästa år! Pappa fick också en sådan av mig i födelsedagspresent och uppskattade den mycket.

När pappa var här över jul hjälptes vi även åt att lägga nedan 500-bitarspussel, där motivet var tillräckligt klurigt för att det skulle bli lite av en utmaning trots att vi båda är vana vid 1000 bitar annars.

1735484673952.webp

Har för många år sedan byggt ett pussel av det där slottet med samma problem. Undrar om det var samma pussel. 😂 Finns ju några med det motivet att välja på...
Ja jag har ett 25- tal med slottet som motiv hemma på väggarna och det här är det enda hitintills som varit så djävulskt dålig kvalitet...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !
Tillbaka