Punktering på enaxlat = KATASTROF!

Sv: Punktering på enaxlat = KATASTROF!

Haha.
Däcket hade exploderat. Även om punkapspray är bra tror jag itne det kan lappa ihop en hel sida.
Och hur skulle man sen kunna pumpa hjulet. Nog för att jag har mycket grejer i bilen, men jag åker inte runt med en kompressor.

Nej men snälla nån, det begriper väl vem som helst att punka spray inte funkar på ett däck som exploderat. TS hade pyspunka från början, då är punkaburken ovärderlig i de fall man står så illa till att ett däckbyte inte är möjligt. Alltså vad som har diskuterats är pyspunka och enkla hjälpmedel vid dessa tillfällen, inte när hjulen exploderat.:mad:

Jag svarade på Alexandra W's inlägg, eftersdom hon tyckte att min punktering var lämplig att laga med spray...:smirk:

Vi var med om något liknande för några år sedan. Skulle iväg på tävling med två ponnier. På en relativt hårt trafikerad 90-väg lossnade ett av hjulen på transporten (enaxlad), vi såg hur hjulet for i hög fart ut på åkern. Som tur var fanns det en parkeringsficka som vi sakta kunde rulla in på.

Så där stod vi, med två ponnier som vi skulle behöva lasta om då transporten var helt förstörd. Ringde efter hjälp som kom med en annan transport.

Som tur var så kom en bekant till oss som jobbar som taxichaufför. Han hade några bloss i bilen som de tände så trafiken stoppades upp de få minuter vi lastade ur hästarna i ena transporten och in i nästa.

Var helt otroligt att hästarna utan att blinka klev ur den ena transporten och in i nästa. Så allt slutade bra, men jag har aldrig efter denna upplevelse kört min häst i en enaxlad transport..

lastade ut hästen med tanke på det är säkrare. vad jag anser iaf. Värre om hon ska stå i transporten och inte se eller höra något och vi hade inte sån sotr domkraft att den hade pallat både hästen och transporten. Agerade lite i panik men det löste sig gallant.

En annna sak till er andra att däcket hade sprängt och var bara i flisor. Såg ut som någon dratt en kniv i det hela.

Haha.
Däcket hade exploderat. Även om punkapspray är bra tror jag itne det kan lappa ihop en hel sida.
Och hur skulle man sen kunna pumpa hjulet. Nog för att jag har mycket grejer i bilen, men jag åker inte runt med en kompressor.

Okej, ja då är det ju bara att byta, jag tolkade ditt inlägg mer generellt, som att 'varför inte bara byta om man får punktering?'

Liknande trådar

Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 535
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 890
Senast: Lavinia
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama