Pulverdiet

mars

Trådstartare
Ni som testat några olika sorter. Har ni upplevt olika mättnad på dom? Så svårt att veta vilken som smakar godast samt känner sig mätt på. Testat nutrilett för många år sedan och smakade iaf då illa, som träspån. Ska man köra några dagar som en slags kickstart vill man iaf inte ta den värsta.

Jag brukar köpa färdigblandade shakes från matsmart. Dom är mkt godare som färdigblandade och matsmart har bra priser!

Ni som testat några olika sorter. Har ni upplevt olika mättnad på dom? Så svårt att veta vilken som smakar godast samt känner sig mätt på. Testat nutrilett för många år sedan och smakade iaf då illa, som träspån. Ska man köra några dagar som en slags kickstart vill man iaf inte ta den värsta.
Jag har använt Naturdiet-pulver och de är helt okej. Men jag måste verkligen "skaka snabbt och dricka direkt" innan det pulvret svällt för mycket, för då blir det lite slemmig konsistens som jag inte riktigt klarar av...
Man får prova sig fram vilken smak man gillar, jag föredrar päron eller skogsbär (den senare hittar jag enbart på öob)
Min erfarenhet är att man kan hålla sig hyfsat "o-hungrig" på dem om man ser till att ta dem i lagom intervaller så man inte hunnit bli hungrig när man tar dem. För de är dåliga på att dämpa hunger som redan finns, men som sagt, bra på att hålla en ohungrig om man tar dem rätt.

Jag tycker att nutrilett idag är väldigt bra, men gärna blandat med lite is för att få en riktigt kall. Ett tips är att om du köper vanilj, blanda i kanel, men choklad är favoriten som för så många andra.

Jag kör StayGoods Skinnyshake just nu :) Har aldrig testat shakes innan och är kräsen, men de som är i choklad är goda! Jordgubb not so much. Upplever att jag blir mätt på dem, ett tag iallafall. Men jag blir hungrig extremt snabbt oavsett hur mycket jag stoppar i mig...

Camebridge är definitivt godast. Modifast funkar, nutrilett är acceptabelt.

Slutresultatet för alla gånger jag provat det har varit att jag gått upp all vikt jag gått ner plus lite till.

Hur ska ett pulver kunna ersätta en god måltid. Jag skulle inte räkna med att det vore särskilt gott att banta på pulver:(

Ska du bara köra ett par dagar kan du lika bra ta varma koppen. Goda smaker, lågt med kcal.

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 006
Senast: super
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Sassy
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
677
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama