Pulsmätare!!!

Snobben

Trådstartare
Vi har testat att rida med pulsmätare nu,är ju inte så insatta i att rida med det,men verkligen kul! :D (Klubben har köpt in & vi har fått låna,toppen ju ;) )
Ibland såg man inte pulsen på displayen,bara hjärtslag(var kanske lite dålig kontakt)Vi red en lång runda på ca 4mil.

Vilopulsen på båda hästarna är ca 31 slag(behöver kolla några dagar,mkt "farligt" & titta på även hemma) :eek: :smirk:
I skritt varierade pulsen på mellan ca 60-220(!!!)
Min fick 177 en stund(såg nåt? :eek: ) som sen blev normal.
I trav & galopp däremot hade min häst 80-114slag och syrrans 114-120 slag.Båda hästarna gick ner i puls snabbt när vi skrittade efter trav/galopp(runt 60-70 slag)
Pulsen blev inte högre i trav & galopp utan var jämn & bra :D

Vi har ridit i mkt kuperad terräng & varierat,men detta var första längre rundan.

Hästarna var pigga & glada! :love:

Ni som kan det här med pulsmätare,vad tror ni?

Sv: Pulsmätare!!!

Det låter som ni fått helt normala värden! Att det stiger till 170-200 under en kort stund kan bero på att man rider i närheten av en elledning eller ngt elaggregat som stör, eller att pälsen är torr och kontakten blir dålig.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 511
Senast: Boj
·
Hästvård Har en ponny som gått i sin gamla vinterhage där gräset är några cm, (stödutfodrades med hö) men efter förändring på puls i kota å...
Svar
5
· Visningar
1 523
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 165
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar