Snobben
Trådstartare
Vi har testat att rida med pulsmätare nu,är ju inte så insatta i att rida med det,men verkligen kul! (Klubben har köpt in & vi har fått låna,toppen ju )
Ibland såg man inte pulsen på displayen,bara hjärtslag(var kanske lite dålig kontakt)Vi red en lång runda på ca 4mil.
Vilopulsen på båda hästarna är ca 31 slag(behöver kolla några dagar,mkt "farligt" & titta på även hemma) :smirk:
I skritt varierade pulsen på mellan ca 60-220(!!!)
Min fick 177 en stund(såg nåt? ) som sen blev normal.
I trav & galopp däremot hade min häst 80-114slag och syrrans 114-120 slag.Båda hästarna gick ner i puls snabbt när vi skrittade efter trav/galopp(runt 60-70 slag)
Pulsen blev inte högre i trav & galopp utan var jämn & bra
Vi har ridit i mkt kuperad terräng & varierat,men detta var första längre rundan.
Hästarna var pigga & glada!
Ni som kan det här med pulsmätare,vad tror ni?
Ibland såg man inte pulsen på displayen,bara hjärtslag(var kanske lite dålig kontakt)Vi red en lång runda på ca 4mil.
Vilopulsen på båda hästarna är ca 31 slag(behöver kolla några dagar,mkt "farligt" & titta på även hemma) :smirk:
I skritt varierade pulsen på mellan ca 60-220(!!!)
Min fick 177 en stund(såg nåt? ) som sen blev normal.
I trav & galopp däremot hade min häst 80-114slag och syrrans 114-120 slag.Båda hästarna gick ner i puls snabbt när vi skrittade efter trav/galopp(runt 60-70 slag)
Pulsen blev inte högre i trav & galopp utan var jämn & bra
Vi har ridit i mkt kuperad terräng & varierat,men detta var första längre rundan.
Hästarna var pigga & glada!
Ni som kan det här med pulsmätare,vad tror ni?