Puls när man är gravid??

Sv: Puls när man är gravid??

jag är inte gravid, men har puls;)
Ville bara skriva och säga grattis!!!!!!!

Jag är inte gravid längre men från v 28 nånstans fick jag ofta hjärtklappning och yrsel.. Berodde antagligen på att den tryckte på kroppspulsådern.
I början var jag iofs också rejält tagen. Orkade ingenting men om det var för hjärtklappning kommer jag inte ihåg...

Jag är inte gravid längre men från v 28 nånstans fick jag ofta hjärtklappning och yrsel.. Berodde antagligen på att den tryckte på kroppspulsådern.
I början var jag iofs också rejält tagen. Orkade ingenting men om det var för hjärtklappning kommer jag inte ihåg...

Är ju bara i v 12 så är lite tidigt för bebis å trycka på;) Men har minsann en vilopuls på 93slag/minuten... Hmmm

Kroppen är bra mycket mer belastad än vad man tror.... Jag förstår mig inte på min syster som klarar av sitt liv o alla måsten som gravid- jag orkade ingenting.... Jo i andra trimesterna var det helt ok...

Vet inte hur den lag i början men runt v. 30 köpte vi en blodtrycksmätare och den mäte även puls, jag hade konstant runt 90-100, oavsett vad jag hade gjort. Kommer ihag att barnmorskan sa att min puls var hög mot slutet av första barnet ocksa. Efter förlossningen ville dom inte lata mig ga hem först för pulsen lag över 100.

Senast jag kollade (ngn vecka sen) lag den pa 70.

Går in i vecka 21 i morgon och har runt 85 i puls. Den har stigit massor sen jag blev gravid. :eek:

Vilopuls ligger på 70 i vecka 29

Blodtryck 70/110 ... om jag skriver siffrorna på rätt sätt :P

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 070
Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
600
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Är det någon som har/haft hörselkåpor till en bebis på 3 månader? Vilket märke och hur har passformen varit? :) Det är ingen...
Svar
10
· Visningar
490
Senast: VLMF
·
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka