Puls fråga...

Sv: Puls fråga...

Jag tror att pulsen brukar ligga vid 40?
jag är inte säker men ;)

hästens vilopuls är typ 28-40 slag/i minuten och maxpulsen är typ 180-240 slag i minuten.

hästens vilopuls är typ 28-40 slag/i minuten och maxpulsen är typ 180-240 slag i minuten.

180-240 slag i minuten, kan det verkligen stämma. För mig är känslan att de näst intill då inte klarar att andas. Vet travhästar som kommer in med ung 110 slag/min efter lopp och de flåsar enormt.

det är vad jag har läst, och vetinte riktigt vad de har gått eter då men måste väl vara trav lr galopphästar.

Det kanske stämmer, är inte så insatt men vet ju hur travarna i stallet flåsar omkrin 100 slag. Å när man då börjar tänka 240 slag så blir man lite skeptisk. Hoppas någon som kan detta bättre kan säga hur det är.

ja, tkr själv det låter mkt men har aldrig tagit pulsen på min egen häst eller någon travare så har inte så mkt att jämföra med...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
509
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 431
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Är det någon mer som har lågt blodtryck och låg puls? Hur påverkas ni av det? Har ni lyckats höja blodtrycket/pulsen genom ändrad...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama