Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
pullar=Ligga på framtill. Mer än så är det inte.Nosgrimman av den typen ger tryck på fler ställen än vad en vanlig nosgrimma gör.Pga den röliga mitten delen på nosgrimman den ger även punkttrygg på nosryggen.Ska väl igentligen användas på hästar som smiter i från bettes inverkan.
Denna tråd borde väl igentligen ligga på utrustning.
bra då har även jag fått svar på mina frågor. Tänkte köpa ett sånt träns till hästen, men visste itne vad det hade för inverkan å så. Jag ville/vill ha d mest bara för att jag tror det skulle sitta fint å se bra ut på hästen..
Håller med. Tror iofs inte den hjälper så himla mkt från eller till om hästen ångar i väg, men vill man ha nosgrimma så är puller mkt bättre än aachen!
Själv föredrar jag utan någon nosgrimma alls, en nosgrimma har man bara för att spänna in käken på hästen. Men det är olika, "vissa"(inte här, men flera jag "stött på") använder nåot slags stångbett, martingal och jag vet inte allt var det var. Snacka om att det skramalde om hästen!! ush ush, inte bra!
Eftersom pullargrimma är den nosgrimman som är bäst för hästen, störst sndningsfrihet å så. Och annars vore det också helt onödigt med den bestämmelsen. Isånafall borde man inte få tävla med nån nosgrimma.
Hundavel & Ras I så fall borde hon ju titta på vinthundarna. De är förvisso inget för den som vill ha framgångar på lydnadsplanen, men tränar man korta...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.