Pullarträns!

Blueeyes

Trådstartare
Min kusin ska köpa ett sånt men då frågade jag om hennes häst pullar (visst heter de så) Vad gör en häst när den gör detta å varför har man tränset?

pullar=Ligga på framtill. Mer än så är det inte.Nosgrimman av den typen ger tryck på fler ställen än vad en vanlig nosgrimma gör.Pga den röliga mitten delen på nosgrimman den ger även punkttrygg på nosryggen.Ska väl igentligen användas på hästar som smiter i från bettes inverkan.

Denna tråd borde väl igentligen ligga på utrustning. :confused:

Joo de ska den noga göra! Men tack så mycket för svaret!!!
Tycker du det är okejj att man köper ett sånt träns för att de är snyggt?

Har man en häst som går som den ska och inte pullar så verkar ju inte nosgrimman.Så då spelar det ju ingen roll igentligen.
Det är min åsikt.

bra :) då har även jag fått svar på mina frågor. Tänkte köpa ett sånt träns till hästen, men visste itne vad det hade för inverkan å så. Jag ville/vill ha d mest bara för att jag tror det skulle sitta fint å se bra ut på hästen..

Håller med. Tror iofs inte den hjälper så himla mkt från eller till om hästen ångar i väg, men vill man ha nosgrimma så är puller mkt bättre än aachen!

Jag tycker man kan köpa ett räns med pullarnosgrimma lika gärna som med en annan nosgrimma, man behöver inte särskilda rättigheter för denna :)

Ha bara i åtanke att denna nosgrimma INTE är godkänd för dressyrtävling i Sverige på någon nivå.
(Vis av erfarenhet)

Själv föredrar jag utan någon nosgrimma alls, en nosgrimma har man bara för att spänna in käken på hästen. Men det är olika, "vissa"(inte här, men flera jag "stött på") använder nåot slags stångbett, martingal och jag vet inte allt var det var. Snacka om att det skramalde om hästen!! ush ush, inte bra!

Jaa, otroligt dum. :mad:

Eftersom pullargrimma är den nosgrimman som är bäst för hästen, störst sndningsfrihet å så. Och annars vore det också helt onödigt med den bestämmelsen. Isånafall borde man inte få tävla med nån nosgrimma. :mad:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
R
Gnägg Jag skulle vilja höra era erfaren heter från att köpa häst! Hur och när visste ni att det var DEN hästen liksom? Kändes det bara som ett...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 637
Senast: Fiorano
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka