Pullargrimma-bilder

T

Tveket

Tänkte testa en pullargrimma på min häst men är lite osäker på hur högt/lågt den ska sitta. Kan nån vänlig själ sätta in en bra blid där man ser hur den sitter? Självklart ska det vara en bild där pullargrimman är korrekt anpassad... :)

Sv: Pullargrimma-bilder

8520392.jpg

man har väl ludd för att fördela trycket.. min häst gillar itne att gå utan det.:S

*knapplån*

Tusen tack för bilderna... Så plattan ska alltså sitta på mitten av huvudet ungefär? (sett från sidan, mätt från ögonen och ner till mulen...)

Usch vad ute det är med sånna ludd!:eek:Finare att visa så mkt som möjligt av hästen ansikte!! :banana:

Smaken är som baken... Vem bestämmer vad som är ute och inne? Varför ens bry sig om vad som är ute/inne! Tycker jag att något är fint får jag väl ha det? :confused:

Sen är det ludd på de flesta pullarnosgrimmor man köper.

Mvh Jordgubba :)

Söta hästar!!
Min kompis har ludd på sin ena ponny, även om hon tycker att det är ute ;) Tränset både sitter mkt bättre & ger inte samma tryck.
Själv använder jag inte ludd då jag varken gillar det längre (hade alltid det förut på andra ponnyn) och så sitter tränset mkt bättre utan!

Här kommer lite olika pullarnosgrimmebilder, kanske inte syns så bra men iallafall.. (Den bruna är kompisens och skimmeln är min)

holandaise.jpg

faggaggagaga.jpg

krlek.jpg

beste.jpg

bejb.jpg

iloveeeee.jpg

IMG_1218.jpg

Ojdå - man såg visst inte så bra när bilden blev såhär liten :o

Alltså, jag förstår inte.. Många som har pullargrimma spänner den så att ringen sitter på kindbenet, varför? :confused: Måste vara så otroligt obekvämt för hästen!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Vi behöver en ny kökslampa. Idag sitter det en tråkig lysrörsarmatur från tidernas begynnelse. Den har gått sönder och ska bytas ut. Vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 952
Senast: tanten
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
842
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar