Pulkakörning är så skoj!

Petronilla

Trådstartare
Fick köra shettis i helgen och det var så mysigt.
Pulkan var fastsatt på ett par skacklar och så lade vi
en halmbal i pulkan att grensla och sen är det bara att
åka. Jättemysigt var det!

Snö är skojigt!

*längta*
Snart ska jag också ut och åka pulka! Fast vi tar storhästen så en rider och en sitter i pulkan och håller i linorna som sitter fast i hästen. :banana: :banana:

Visst är det skoj med snö och möjligheterna att kunna tolka i pulka, själv är jag blåslagen efter att har firat nyår med en kompis i nordligare delar av landet.... :D

Tolka är kul :love:
men vi tolkar med trickskidor, tycker det verkar alldeles för farligt med pulka!

Jag håller med dig tänk alla snöklumpar man får direkt i fejset när man åker där bakom och man är ju i lagom höjd att få sig ett glädje spark rakt i ansiktet och de är ju inte specielt skönt nhä jag håller mig till skider jag med det är lite jobbigt nu när dom har sandat vägarna då går de ju inte lika bra att åka och de låter ju så hemskt mkt då Usch och fy och tråkigt nog har jag bara vägar att åka på :( men men hoppas de snöar mer så de blir ett täcke över sanden så man kan åka igen :rofl:

Sv: Pulkakörning är så skoj!

Idag var jag o min medryttare ute o åkte Snowracer i byn!

Jättehärligt, och kul! Donna strejkade lite, hon tyckte det gick tungt i uppförsbacken ibland, men hon jobbade bra och matte är så stolt. Lite galopp blev det med!

Här är lite bilder:

Senast ändrad av en moderator:

Vad härligt det ser ut! Jag hoppas jag hinner ut en sväng med shettisen i morgon, har tyvärr ingen som kan rida men det kanske går att hålla i tömmarna också :)

Jag har också hunnit med att åka både pulka, snowracer o tolkat med skidor, det är verkligen superkul! :D tycker det är jätte bra att ha en pulka att kunna åka i, när det inte funkar med släden :)

Håller med, snö är skoj!

Vår märr agerar lift och allehanda fordonsdragare, snowracer är favorit. Vår fina Litla drar allt med bravur och aldrig sviktande glädje!!! :bump:

Se länkar till hemsidan, där har vi några bilder av olika slag, inte speciellt bra men vem har tid att fotografera när vi kör och leker för glatta livet?!

http://jennyd.zoomin.se/A665P10580
http://jennyd.zoomin.se/A669P11351
http://jennyd.zoomin.se/A669P11349
http://jennyd.zoomin.se/A669P11353

Jag tar loss svängeln från shettisens rockard, fäster den i balsnöre som sitter rätt tajt i pulkans originalhål (dom för snöret man drar pulkan med, två hål i detta fall). Förlänger draglinorna något med remmar, sätter dem i svängeln o sedan bär det av! Bara tömmar att hålla i (och pisken i min pålles fall :smirk: ) men man får vara beredd att bromsa med fötterna! :p

Svängeln är kanon till att hålla bredden mellan draglinorna ända bak till pulkan.

Smart med bal i pulkan att sitta på!!

Fin bild detta men kan det inte komma bilar :eek:
Länk
Draglinjen skulle kunna vara lite rakare :D men då brukar rockarder få bakvikt o bli för lätta i fram :crazy:

Ganska cool färg ju!
Är det typ silversvart?
Länk

/L

_L_ skrev:
Fin bild detta men kan det inte komma bilar :eek:
Länk
Draglinjen skulle kunna vara lite rakare :D men då brukar rockarder få bakvikt o bli för lätta i fram :crazy:

Ganska cool färg ju!
Är det typ silversvart?
Länk

/L

Tack! Bilarna kör inte så fort, det är vår byväg som vi är ute och vinglar på! Detta var premiärturen med både märr och rockard, draglinjen var inte bra och rockarden var framtung. Detta har vi åtgärdat med att höja däckelen med en yllefilt och genom att fästa skacklarna högre. Då blev balansen och draglinjen bra. Jag skall försöka fota ekipaget någon dag, som vi ser ut nu, och då får vi se om jag vågar lägga in den här!

Nej, musblack. Fin va! Jag hoppas fölet blir brunt, brunblackt eller musblackt, toppat med en stor, vacker stjärn...:D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 188
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24