Pulkadragning?

Biomon

Trådstartare
:idea:
Har funderat på att låta min vovve Luna dra pulka i vinter :bump:
Behöver nu alla tips & råd som jag kan få av er hundmänskor :bow:
Luna är en blandning av långhårig Collie och NF, fast enligt mig är hon ganska liten (ca: 60cm i mankhöjd, vet inte hur mkt hon väger).. Förr var hon rädd för pulkor, cyklar, vagnar ja allt sånt, men nu har hon vant sig och man kan lugnt cykla med henne i koppel och när man åker pulka springer hon alltid glatt bredvid.
Jag har inte tänkt sitta i pulkan när hon drar, utan mest låta henne dra picknick-korgar och sånt när man ska på promenad, lat som jag är :angel: Kom på idén när en kompis till mig sa att hon skulle göra ungefär samma grej med sin huskypojke. Nu är ju huskyn mkt större och starkare men nog orkar väl min hund dra en pulka om den inte är för tungt lastad, eller?
Om ni tror att det kan funka så undrar jag vilka sorters selar man ska ha, hur man ska träna hunden osv.
Tack på förhand! :D

Sv: Pulkadragning?

Jag har tänkt samma sak som dig med mig kungspudel. Jag har varit inne på en sida och tittat : www.snowdogs.se .. hon svarar också på mail:) så det är bara å fråga henne:)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 601
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
21 742
Senast: Migo
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 866
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Svamp?
  • Annonsera mera hundar 2