Psysisk hälta?

Sv: Psysisk hälta?

Vi körde henne lite igen i torsdags men då gick hon sämre igen mot i måndags. Släppte lös henne direkt efteråt i ridhuset för att se hur hon gick då. Filmade det också. Du kan nog ha rätt i att det är något i bak :crazy: Det syns främst när hon galopperar, vänster bak går mycket högre än höger. Har inte lyckats lägga upp filmen än på internet, lägger in den här sen när jag har lyckats.

Pratade med en veterinär som tyckte att vi skulle åka in på klinik efter att fölet kommit, dumt och svårt att göra något nu när hon är högdräktig.

Vi körde henne lite igen i torsdags men då gick hon sämre igen mot i måndags. Släppte lös henne direkt efteråt i ridhuset för att se hur hon gick då. Filmade det också. Du kan nog ha rätt i att det är något i bak :crazy: Det syns främst när hon galopperar, vänster bak går mycket högre än höger. Har inte lyckats lägga upp filmen än på internet, lägger in den här sen när jag har lyckats.

Pratade med en veterinär som tyckte att vi skulle åka in på klinik efter att fölet kommit, dumt och svårt att göra något nu när hon är högdräktig.

När ska hon föla? Det kan ju vara så att fölisen klämmer på en nerv.

På filmen du visade så lägger hästen all tyngd på höger fram, dvs den kommer att bli halt där. Botas med att du rakriktar den, förmår den att ta över vikten även på andra frambenet.
Alla oskolade hästar föredrar ett framben, att skola en häst (rida in/köra in) innebär att be den balansera om sig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka