Pryl att sätta fast mobilen i, för film?

Monstermom

Trådstartare
Finns det någon sådan? Alltså så man kan rigga upp telefonen för att filma hundträningen, som ett filmkamerastativ fast för mobiler?

Och/eller något sätt att sätta fast mobilen på sig själv (typ i pannan - nej, det spelar ingen roll om jag ser ut som en galning :D) och filma i first person?

Edit, tillägg: och inte alltför dyrt! Tänk "för fattig för att köpa riktig kamera", så det kan inte vara alltför fancy.

Edit, tillägg 2: Jag har förresten redan kamerastativ, så kanske bara någon sak att koppla emellan?
 
Jag tror jag ska tagga @Blueberry för hon skrev något om det på FB men nu ligger FB nere :nailbiting: (det kan vara världens undergång som är nära, det var av mig du hörde det först! :angel: ) men hon kanske kan svara på det ändå...

Herregud, ligger facebook nere!? :eek:

theend-banner65x35flat.jpg


Men om vi - mot alla odds - överlever hoppas jag Blåbäret har svaret då. :D
 
51aMa99juHL._SL1000_.jpg

Jag hittade en bild på nätet! :D Förstår du nu att det inte var så lätt förklarat? Jag kan säga att mina första försök som inte blev postade var en aning, låt oss säga barnförbjudna? :angel:

Jag har ingen som helst aning om varför, jag kan inte tänka mig vad det var för grumliga vatten du var ute och seglade i! :mad: :laugh:
 
Jag har dels en sån tripod som Snurrfian lade in bild på. Köpt på Clas Ohlson inkl mobilhållare för 149:-. OK kvalité.

Via tradera köpte jag en separat mobilhållare som går att fästa på skruven som sitter på vanliga kamerastativ, och har således numera både ett fullhögt trebensstativ med filmhandtag och en liten spiderpod som går att fästa/ställa på de flesta platser och filma sig själv.

Använder även spiderpoden som ställning för att titta på film i mobilen, tex när jag övernattar i bilen eller vill titta på TV-serier när jag badar ;) och som hållare för GPS i bilen.
 
@Snurrfian har koll! :up:

Jag har en gorillapod med griptight, en oerhört fiffig grej! :bow:

Och @cili köpte nyss själva mobilhållargrunkan på eBay för nästan noll kronor, bra att veta att det finns om man redan har ett stativ :)

Jag har dessutom en förträfflig fjärrkontroll till mobilens kamera som är jättebra just till hundträning (och selfies! :D). Det finns olika sorter, men typ alla kostar runt en hundring. @Monstermom
 
@Snurrfian har koll! :up:

Jag har en gorillapod med griptight, en oerhört fiffig grej! :bow:

Och @cili köpte nyss själva mobilhållargrunkan på eBay för nästan noll kronor, bra att veta att det finns om man redan har ett stativ :)

Jag har dessutom en förträfflig fjärrkontroll till mobilens kamera som är jättebra just till hundträning (och selfies! :D). Det finns olika sorter, men typ alla kostar runt en hundring. @Monstermom

Låter ju strålande med fjärrkontroll! Kan du ge mig några närmre tips på vad jag ska googla, hittar trehundratusenmiljoner telefontillbehör och sorteringen går sisådär när jag inte riktigt vet vad jag letar efter. :o

Ska kolla "mobilhållargrunka" på ebay också, tackar! :up:
(Är det samma som @Migo skrev om månne?)
 
Låter ju strålande med fjärrkontroll! Kan du ge mig några närmre tips på vad jag ska googla, hittar trehundratusenmiljoner telefontillbehör och sorteringen går sisådär när jag inte riktigt vet vad jag letar efter. :o

Ska kolla "mobilhållargrunka" på ebay också, tackar! :up:
(Är det samma som @Migo skrev om månne?)

Bra sökord för fjärrkontroll: Bluetooth fjärrutlösare mobil. Finns i den underbara kategorin "selfietillbehör" på Kjell. :D Clas Ohlson har också.

Bra sökord på eBay: tripod cellphone holder.

:)
 
Bra sökord för fjärrkontroll: Bluetooth fjärrutlösare mobil. Finns i den underbara kategorin "selfietillbehör" på Kjell. :D Clas Ohlson har också.

Bra sökord på eBay: tripod cellphone holder.

:)
Jag klickade hem en fjärrkontroll på ebay sen också, det ska bli oerhört spännande att testa! (vad jag ska filma/fota vet jag däremot inte, men det är ett senare problem)
 
Bra sökord för fjärrkontroll: Bluetooth fjärrutlösare mobil. Finns i den underbara kategorin "selfietillbehör" på Kjell. :D Clas Ohlson har också.

Bra sökord på eBay: tripod cellphone holder.

:)

Taxi, taxi! :bow:

Jag klickade hem en fjärrkontroll på ebay sen också, det ska bli oerhört spännande att testa! (vad jag ska filma/fota vet jag däremot inte, men det är ett senare problem)

Har du ingen hund? Då får man aldrig slut på saker att fota och filma. :o

Var det uk eller amerikanska ebay du handlade ifrån? Kom grejerna långväga, och hur lång tid tog det att få dem?
 
@Snurrfian har koll! :up:

Jag har en gorillapod med griptight, en oerhört fiffig grej! :bow:

Och @cili köpte nyss själva mobilhållargrunkan på eBay för nästan noll kronor, bra att veta att det finns om man redan har ett stativ :)

Jag har dessutom en förträfflig fjärrkontroll till mobilens kamera som är jättebra just till hundträning (och selfies! :D). Det finns olika sorter, men typ alla kostar runt en hundring. @Monstermom
Åh, fjärrkontroll vill jag ha!!
 
Taxi, taxi! :bow:



Har du ingen hund? Då får man aldrig slut på saker att fota och filma. :o

Var det uk eller amerikanska ebay du handlade ifrån? Kom grejerna långväga, och hur lång tid tog det att få dem?
Jag köpte hållare på svenska tradera för fastpris 17 kr inkl frakt. Kom på två dagar. Funkar toppenbra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp