Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om det står att priset kan diskuteras med rätt ryttare, billigare vid snabb affär osv. Hur mycket brukar det gå att pruta på hästarna då? utan att säljaren tar allt för illa upp? hur mycket är då diskuterbart för er om ni skulle sälja en häst?
Beror på hästen, begärt pris och det viktigaste: vad hästen är värd för mig. Om "mitt" pris skiljer sig mycket från säljarens brukar jag inte förhandla utan bara konstatera att hästen inte är något för mig. Det känns dumt att missbjuda, tycker jag.
Det varierar ju väldigt beroende på hur högt ursprungspriset är och hur desperat man är som säljare...
Jag annonserade ut min kallblodsvalack för 15000 och skrev pris disk. För mig innebar det ett par tusenlappars prutmån, men inte under 10000. Jag fick en rad bud på honom mellan 5-7000 och då blir man ju lite förnärmad när folk inte ens varit och tittat.
jo det håller jag med om, att pruta redan i telefon är fel. Jag tog själv illa upp när jag råkade ut för det, men skulle inte ha några problem att gå ner bra mycket när man väl är på plats, men hästen ska vara värd att komma ut och kolla på för det priset man har satt, det tycker jag är självklart.
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.