Sandrahorse
Trådstartare
Hej alla bukare! Under en lång tid har min pappa och jag pratat om att skaffa häst. Ett stort steg i mitt liv men nu är det liksom bestämt, Jag har ju en fodervärds ponny som jag rider som var ett test till att se om jag klarar av att ha egen häst. Fodervärds kontraktet slutar den 8/6 alltså om några veckor och då har ridskola slutat sedan startar den efter sommarlovet, Vilket ledde till vad för häst ska man rida på sommaren ? Vi har nu både kontaktat min hopptränare som tränat mig i hoppning under ca 1 år och 6 mån och en annan tränare som vet hur jag rider och klarar av för hästar. Dom frågade runt med sin kompisar om dom har en häst till salu som är lämplig för juniorryttare. Vilket ledde till att en vän till min hopptränare har 2 hästar till salu, ett sto på 165 cm i mankhöjden 9 år den andra är 10 år och valack på 168. Det är bestämt att jag ska ha stor häst ej någon ponny. Då jag ser för stor ut på både stora c - ponnyer och små d-ponnyer och är ca 168 cm kanske. På Lördag är det dags.. Ska provrida båda hästarna som faktiskt är på samma ställe, Ska ju såklart också hoppa dom båda.. Eftersom jag vill kunna tävla 2-4 gånger per år, i både dressyr och hoppning. Vi har satt ålder på häst att den ska vara runt 8-14 år. Och storlek mellan 156-168 cm.
nu hoppas jag att provridningarna blir bra och jag hittar hästen jag letar efter!
Jag är nog nervös till provridningen inte till att rida men ifall jag kanske blir dö kär i hästarna och är nog mest nervös för allt runt om kring pratandet, att fixa hästarna och sådant.. Nu håller jag tummarna!
nu hoppas jag att provridningarna blir bra och jag hittar hästen jag letar efter!
Jag är nog nervös till provridningen inte till att rida men ifall jag kanske blir dö kär i hästarna och är nog mest nervös för allt runt om kring pratandet, att fixa hästarna och sådant.. Nu håller jag tummarna!