E

elof01

Hej hej :)

Idag ska jag åka och titta på en häst och provrida. Har ni några tips vad jag ska tänka på, fråga efter osv?

Sv: Provrida

Provrid gärna fler gånger än bara en, så d får prova på hästen både i ridhus/paddock och ute i skogen.

Fråga om hur hästen brukar reagera på vissa situationer, ex i trafiken eller på tävlingsplats (om det är aktuellt för dig givetvis:D) och så vidare.

Bra idé är också att kolla foderstat som hästen stått på innan. En hästmage i obalans är ingen höjdare!

Sv: Provrida

Kan vara bra att veta om hästen vatt skadad tidigare. :) Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka