Prova ut travsele

Zevzan

Trådstartare
Lånade hem ett travsele idag. Undrar lite hur man Ska tänka tänka med det.
Jag tänker ju som en sadel att den inte ska ligga mer mot manken.

Ligger verkligen kloss mot och en från stallet sa att det blir bättre med ett selunderlägg men är skeptisk.

Så vad tror ni?
received_1912753225415122.webp

Omöjligt att säga, gissningsvis har du lagt den för långt fram. Prata med någon i din närhet som håller på med travhästar :)

Omöjligt att säga, gissningsvis har du lagt den för långt fram. Prata med någon i din närhet som håller på med travhästar :)

Vi fick tag på en. På selet där dom vanligtvis brukar ligga. Men hästen har så lång manke så kändes konstigt att lägga den så långt bak för mig bara:p

Liknande trådar

Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
303
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 059
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka