prova ut sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare konststycke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 917
Sv: prova ut sadel

Den inte är för vid/smal, inte för lång, passar i stoppningen, ligger bra på hästen, bekväm att rida i, osv. Det bästa är ju om du tar ut en sadelmakare/sadelutprovare.

Att man har en riktigt duktig sadelutprovare.

Det är en rad saker som man måste kontrollera. Man gör en inpassning av sadel till häst och ryttare i tre steg. Jag kan inte i dag gå igenom allt på grund av mitt arbete men finns det intresse kan jag kanske förmedla en text om inpassning. Jag har aldrig startat upp en ny tråd. Kan Du ställa frågan om det fnnns ett intresse om en text som beskriver hur man internationellt passar in sadlar till häst och ryttare.

WULP

Jag är mycket okunnig på datorer och hur man i detta forum startar upp en tråd. Kan Du ställa frågan i en ny tråd om det finns intresse om en sådan text som beskriver hur man internationellt passar in en sadel till häst och ryttare.

Det där med att sadeln ska PASSA är ju det man vill åstadkomma för genom att PROVA ut den.

Lägg märke till att trådskaparen ville ha råd om hur man skall gå tillväga när man provar sadel.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
87
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 041

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder

Hästrelaterat

Tillbaka