Prova ut sadel

Sv: Prova ut sadel

Haha, jag är lite tveksam till det faktiskt. Hittar jag en sadel som vi trivs med och som sadelutprovaren tycker passar så är jag lite rädd för att någon här på Buke ska tycka att den ligger fel, så är det väl alltid...

Meeen, den som lever får se ;)

Men prova ut sadlar via nätet är nästan hopplöst, så du ska inte lita på allt som sägs här.

Man kan hämta mycket information och få ett hum om en sadel ligger katastrofalt på buke, men funkar sadeln för dig och hästen samt att en duktig sadelmakare säger att den passar så lita till den känslan.

Skulle jag lägga ut en bild på min sadel så tror jag säkert att det skulle finnas åsikter om hur den ligger, men det är den som funkar bäst för mig och min häst i dagsläget. Självklart vill jag någon gång ha en sadel som ligger helt och totalt perfekt men den sadeln är svår att hitta.

:bow: Mycket bra sagt! Jag har dock problem med att bli alldeles för lättpåverkad. Någon säger att min sadel inte passar, jag säljer! Haha! Men en bild och sen låser vi tråden kanske :angel:

Nu har jag hittat en sadel! Det blev en Kentaur Medea som anländer nästa vecka :) Efter att ha varit på sadelutprovning visade det sig att min häst är väldigt bred över manken men inte över ryggen och behöver en helt vanlig bomvidd MEN en väldigt bred kanal.

Tackar alla för hjälp och tips :) Buke är bra!

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 650
Senast: Oknytt
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 276
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 384
Senast: ylvalill
·
Utrustning En av mina sadlar ligger inte bra på hästen den har används på längre. Började med att hästen blev sur när sadeln kom på i samband med...
Svar
0
· Visningar
642
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Valp 2025
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka