Ahi

Trådstartare
Ska rida en Prova på ritt imorgon på 2 mil. Nu undrar jag om man ska ta med vatten för att kunna ge hästen under ritten eller räcker det om den får före och efter? kanske är det en dum fråga men jag har aldrig ridit distans förut så därför har jag ingen som helst koll på det hela.

Det är aldrig fel att låta dina hinknissar erbjuda vatten när ni träffas, men du ska inte va orolig om han? inte dricker. Det är inte säkert han? dricker efter heller, men se till att det finns ordentligt att dricka när ni kommer hem.

Min häst dricker aldrig de första 3milen men sen så dricker hon så fort hon blir erbjuden.

Lycka till och hoppas du får en trevlig ritt :)

ok men då har jag lite koll på läget tack så mycket för svaret!! Ska bli jättekul att få pröva på!

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 012
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
622
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar