Prova på western?

Idahoe

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på att prova på westernridning. Jag har en femåring som jag funderar på att låta utbilda inom western om det är något som tilltalar mig, men jag har som sagt aldrig riktigt provat på riktigt.
Som islandshästryttare är jag lite skeptisk mot turridningar då åtminstone bland islänningar turhästarna oftast inte alls är samma sak som att rida "riktiga" hästar, annorlunda utbildade mm.
Så vad jag undrar är om någon har tips på något ställe där man kan komma och rida på välutbildade westernhästar? Jag tänker mig kanske att rida för någon instruktör en timme eller så och kanske rida ut en sväng sen, för att pröva om det är något jag vill lära mig mera om. Tips på bra stall/tränare som kan ha något sådant upplägg?

Sv: Prova på western?

Jag vet en tränare som erbjuder lektion på sina egna hästar. Hör med tränare i din närhet om de kan tänka sig "låna ut" en häst för en lektion! Finns listor med tränare på tex WRAS hemsida (klicka på distrikt, sedan länkar)

Sv: Prova på western?

Okej, tack! Det ska jag kolla upp.

Har jag förresten rätt när jag tänker att det även inom western är stor skillnad på att rida turhästar och "riktiga" hästar? Så är det med islandshästar, men det finns ju undantag. Det kanske finns bra tur-stall också? Tips?

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Lycan
·
Western Förra sommaren började jag rida privatlektioner i westernridning efter flera års uppehåll från ridningen och har tidigare ridit...
Svar
4
· Visningar
4 327
Senast: Cam
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i somras skrev jag ett inlägg där jag undrade vad jag skulle göra med min ridning. Jag kände mig lite dyster inför höstterminen...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka