Antiqua
Trådstartare
Går och spanar in vallarna i byn för att "tinga" från vilken vall jag ska köpa hösilaget kommande säsong. En av vallarna tycker jag ser extra fin ut, så det lutar åt att jag vill ha från den. Det är en blandning av timotej och ängssvindel (eller rödsvingel? Jag är kass på gräs).
Hur är det med protein i svingelgräs? Jämförelsevis med tex timotej?
De andra vallarna har inte lika mkt timotej, men lite klöver och tyvärr mycket maskroser på vissa ytor. Går ju iofs att be att få från de maskrosfria ytorna..
Vallen med timotej och svingelgräs lockar mest, men jag vill inte ha skitvärden. Helst minst 35 g smrp/kg foder. Vet att det beror på vilken tid man skördar, men är det möjligt att få till om man inte slår för sent med detta svindelgräs?
Hur är det med protein i svingelgräs? Jämförelsevis med tex timotej?
De andra vallarna har inte lika mkt timotej, men lite klöver och tyvärr mycket maskroser på vissa ytor. Går ju iofs att be att få från de maskrosfria ytorna..
Vallen med timotej och svingelgräs lockar mest, men jag vill inte ha skitvärden. Helst minst 35 g smrp/kg foder. Vet att det beror på vilken tid man skördar, men är det möjligt att få till om man inte slår för sent med detta svindelgräs?
Senast ändrad: