Proteinrikt foder?

K

Krulidut

Tips på proteinriktfoder som kommer från bonden. Alltså INTE müsli, pellets eller lusern.
Går lantbruksskola så kan få tag i det mesta den vägen, sen gynnar det privat bonden :p :D

Det jag funderar på är åkerböna?
Foder ärtor?

Nån som fodrar med nått av dessa, hur tycker ni att resultatet är?
Vad har ni för häst?
Hur hårt går den?
Ålder?
Hur stor mängd ger ni?
Vad väger hästen/ponnyn ungefär?

Har ett 20 årigt sto som behöver lite extra nu när hon ska bli mer musklad. Konditionen är det inget fel på men hon har haft lite vila 1 månad och 1 månad innan det lite lugnare ridning så hon har tappat lite grann :)

Om ni själva skulle rekomendera nått som är pelleterat, müsli eller övrigt (typ flytande) hur har resultatet blivit då?

/AB

Liknande trådar

Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 382
Senast: Blubbis
·
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns biljoner med trådar angående detta men varför inte en till? :) Jag vet att det kräver tid, kunskap och en bra...
2
Svar
24
· Visningar
4 915
Senast: spinxx
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 077
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hej! Behöver er hjälp efter som detta är vår första häst och ägt henne sen skiftet nov-dec. Hon är precis fyllda 19år(förra lördagen:) )...
Svar
4
· Visningar
1 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård
  • Annonsera mera VII

Omröstningar