proteiner till islänning

N

Naggur

Har suttit hela dan å räknat på foderstaten till pollen min=) Har nu kommit fram till en nästan perfekt=) Men han får då 3,9% för lite protein. Eftersom det är en så liten del så antar jag att det inte har nån större betydelse.
Men ponnyer och islänningar bör väl inte äta för mycket proteiner? och i så fall hur många procent mindre ska han i så fall ha?
Tacksam för svar

Sv: proteiner till islänning

Per Mj mellan 6-6,5 smrp, ibland krävs mera beroende på individen och i ett och annat fall strax under.

Senast ändrad:

Som för "vanliga" hästar alltså?
Tack för svaret

Men ponnyer och islänningar bör väl inte äta för mycket proteiner?

Varför då?:confused:

Vad jag förstår så innehåller gräset på Island upp emot 100 smp,
det kan jag inte förstå.:idea:
Min foderstatberäknare säjer att det är ingen fara alls om man har
lite för mycket protein enligt kvoterna så länge som det kommer
från grovfodret.

jaha okej. de e de jag har lärt mig i alla fall. Men å andra sidan fick vi lära oss ett och annat som inte stämde alls på min skola... litar på er här=)

Tack för svaren:bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 870
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 572
Senast: Habina
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30