T

Tinkerbell

vill att hästen ska få mer muskler, rids mycket i backar o.dyl nu, men finns det speciella proteiner man kan ge för att det ska gå lite fortare/lättare?
får nu 2 kg krafft groov om dagen o 10 kg hö.
 
Sv: Protein?

Vad innehåller höet?
Vet du att hästen har proteinbrist, eller kan det vara felaktig träning som gör att den inte får muskler? Hur länge har du tränat? Det kan ta tid innan man ser resultat...

Det är dumt att laborera med proteinkoncentrat utan att veta exakt hur mycket protein man får i totalfoderstaten, men lite lucern kan man nästan alltid ge utan större risker.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
487
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp