Hej,
Hur har det gått med båda era kissar?
Läste denna tråd efter att vår hankatt på 6 år drabbats av urinstopp, även där hittade man att det var protein som täppt igen. Han fick spolas akut och efter det antinflammtoriska tabletter och smärstillande samt ett foder för att lösa upp det grus som upptäckte i urinen som skickades på prov. Han fick även gå på ett foder som skulle lösa upp detta i 12 veckor (Hills S/D). Det jag tycker är märkligt är att de inte ville göra någon uppföljning som ni verkar ha fått göra i era fall.
Han har mått bra sedan dess, det inträffade 10/8, men så idag har han börjat tvätta sitt kön till och från under hela dagen vilket han inte normalt gör, han har ätit och druckit normalt under dagen, men så nyligen så gick han och satte sig på lådan utan att det kom något och nu blir man ju jätteorolig DIREKT! Kan problem ha återkommit? Efter Hills S/D åt han ett vanligt foder torrfoder Bozita Sterilised under en vecka innan jag köpte det ordinerade Hills C/D, men det vorde inte ha orsakat att problemen återkommit så snabbt tycker jag.
Han är en innekatt som får vara ute på balkongen, kan han ha blivit kall ute och fått problem med att kissa måntro?.
När han blev dålig i augusti så gick han verkligen till lådan hela tiden med kanske fem minuters mellanrum och bara satt där en lång stund, det har han inte gjort hittills. Jag blir så otroligt orolig för min kisse, vad säger era erfarenter?
Om han går till lådan någon mer gång ikväll/natt så får det bli att ringa Karlstad Djursjukhus då Karlskoga Veterinär där vi bor ej har jouröppet.