Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag vet inte riktigt om jag förstår din fråga.
För att bygga muskler behöver hästen egentligen både energi och proteiner. Proteinerna är byggstenarna i muskler men den behöver också energi för att kunna spjälka fodret och sedan omvandla aminosyrorna till nya proteiner i detta fallet muskler.
Egentligen behöver den både proteiner och energi för att få upp hullet. Överskottet av energi omvandlas till fett. Det är nog det du menar med hull. Men för att kunna omvandla energiöverskottet så behöver den en del proteiner för att olika reaktioner ska kunna ske.
Men oftas säger man ju att om den inte har muskler behöver den mer proteiner och om den är mager så behöver den mer fett. Men det fungerar nog inte riktigt så alla gånger. Du kan ju vad jag förstår ha en svårfödd häst som kräver mkt energi. Den kanske inte sätter muskler även om den får mkt proteiner - om den inte samtidigt får tillräckligt med energi.
Jo men det var så jag funderade också. Såklart behövs alla byggstenar för att kunna bygga muskler eller hull, men som du sa, att överskott av energi blir hull, därför har jag nog fått för mig att man ökar energin för att få upp det till exempel. Ditt svar redde ut mina förvirringar
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hundavel & Ras Jag tror inte att jag någonsin gått en kurs med tydlig tävlingsinriktning, varken nu eller för ett antal år sedan. Det kan väl komma in...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.