Proppen är ute!!

Sv: Proppen är ute!!

Någon som vet när och var lag-sm uttagningen är? :bow:

Det beror ju på när just din region har tänkt att anordna den, det är ju olika datum i landet...

Jag ska tävlingsdebutera i vår så det blir:
5-6 april, Margretehof lätta klasser (fyrgång + tölt)
26-27 juli, Margretehof lätta KM (fyrgång + tölt)
27-28 sept, Margretehof öppna KM (fyrgång + tölt)

Sen hoppas jag på att Geysir/Trausti fixar en tävling i Tingsryd, det blir skitnära :p, och att Strokkur fixar några me. Men de kunde jag inte hitta nånstans i proppen??

*kl*
ska iaf på Örnäs vinterkval med Vattar i F2 och T2 som vanligt.
Sen blir det nog några till...
ska ev starta svärmors häst i ngn lättklass oxå! :)

de jag skulle vilja åka på är:

Vallfari pass 4 maj, häringe (inte redo för, men skulle vara kul=) )
Mökkurs sommarlätta 28 juni, häringe

+ mökkurs skojjtävlingar=)

Vallfari verkar inte ha bestämt datum för sina tävlingar, men deras lätta vår och lätta höst skulle jag vilja vara med på åxå.

Kan tillägga att jag absolut inte har några förhoppningar. vi måste bara komma ut och få lite erfarenhet så vi inte blir så nervösa att vi glömmer bort takt, tempo å annat bra=)

Ifall träningen och allt går som det ska, så planerar jag:
12-13 april: Landi Ungdomstävling
19-20 april: Kappi Vår Tävling
26 april: Vængur Vår Tävling

18 maj Sigur Tävling
24 maj Djarfur Open
25 maj Vængur Barn/Ungdom Tävling

23-24 augusti Vængur Sommar/KM Tävling
30 augusti Landi Lättklass

Sen ska jag kanske vara med i SM kvalet om allt går som det ska, vilket säga.. ;)
Sen så kommer det bl.a lite mer tävlingar i September och så där.

Rätt många tävlingar som jag nämnt, och jag tror inte jag kommer vara med i alla, men det är ju ändå kul att det kommer finnas så många tävlingar! :)

Jag kommer vara med i alla klasser som inte har med pass, då hon inte är redo för läggas i det. Som t ex; T1, V1, V5, 2-gång och 3 gång.
Kommer jag vara med på SM-kvalet så ska jag ställa upp i V1, för jag tror hon har mer chanser i den klassen.

Tur att jag inte tävlar längre för om jag gjorde det skulle jag ha varit vansinnigt ARG!

Det finns i år TRE endast TRE tävlingar som vuxna kan kvala till SM i passgrenar på överhuvudtaget. Och endast en som man kan tävla passgrenar i på lägre nivå. Det är ju skandalöst dåligt! Varför har Stormur tagit bort Stilpassen? Varför bara unga i Toftinge-tävlingen? USCH!:(:mad::(:mad:

Inte undra på att det knappt är några som tävlar pass eller är intresserade av att köpa 5-gångare nuförtiden...

Desto bättre för mig, YR som älskar femgångare :angel:
Nej, skämt åsido. Vilka tre är det?

Hej!

har en liten fråga :D
När ni säger att ni ska åka på tävlingar,
ska ni titta på eller vara med då? :p

Vart kan man hitta anmälningsblanketterna? Hittar bara för 2007, men det kanske går bra att använda dom? :)

De nya anm.blank. har inte kommit än. Anmäl er INTE på förra års, det är inte giltiga!

/Malin

De nya anm.blank. har inte kommit än. Anmäl er INTE på förra års, det är inte giltiga!

/Malin

Jag har frågat SIF, det är upp till varje klubb att avgöra om de vill godkänna förra årets blankett fram tills den nya kommit. Men jag skulle ändå rekommendera att man väntar tills den nya blanketten kommit.

/Erica

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
291
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
2 013
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka