Proppen är ute!!

Sv: Proppen är ute!!

För att man tycker det är kul, kanske? :)

Jag hade nog inte orkat VARJE helg själv heller. Jag är lite lat nämligen och gillar att ha helger helt fria.
Men, som Filippa sa, hästen hade ju klarat det. Så, tycker man att det är kul så är det ju bara att köra!

svar till Ryver.

Det är som jag skrev, inte alls bestämt att vi ska på dom, det där är bara dom jag vill åka på.
Jag VET att jag inte kommer ha råd att åka på en MAX två tävlingar varje månad.
Och f.ö. så är han mer "utvilad" efter en tävlingsdag än efter ett träningspass hemma många gånger. Tävlingarna tar inte på honom mer än att han tycker det är EXTREMT roligt.

Jag funderar på att tävla så snart jag fått igång min pålle på allvar, men jag tror nog att det bara blir lätta tävlingar i år för oss.

För övrigt har jag precis anmält mig till Örnäs Vinterkval jag med, också T3 och V2 ;)

PEPP!!!!!!

Najs, vem är du?

Det var ett bra tag sen jag och Fjalar visade oss på tävlinsbanorna, vi kan ju bara hoppas på att inte komma sist. :)
Vår första kvaltävling är det också!

Najs, vem är du?QUOTE]

ja, hur beskriver man det...? Jag heter Anna och har en fux valack som heter Glaumur som jag tävlar ganska mycket men inte på så hög nivå! Vi satsar väll mest på fyrgången :D

Hoppas för din hästs skull (Ási) att du inte får tid/råd att åka på alla dom tävlingarna!! :eek: Vad ser du för poäng med att släpa runt hästen på såå många tävlingar på samma år? Tycker det verkar helt fel.....

Av vad jag kunde tyda så är det bara en månad hästen i såna fall skulle vara med på 3 tävlingar & när det gäller ett helt år så är det garanterat ngt en häst i hyffsad kondition överlever(inte bara överlever utan säkert till & med mår bra;) )

Resterande av månaderna skulle det innebära 2 tävlingar/månad vilket man får räkna med om man vill vara en aktiv tävlingsryttare då vi inte har tävlingar året runt.

Vallholt 17-18 maj
Vindur (regional sm kval) 24-25 maj
Midurs regionala, invigningstävling 7-8 juni(om jag inte ska till SRF)
Vallholt öppna 16-17 aug
Vindur öppna 23-24 aug
Bifrosts regionala 6-7 september(om jag inte åker på Midurs tävling)

Väntar f.ö på om det blir ngn mer tävling hos Bifrost eller Birk.
Men högst 5-6 tävlingar pga att det är så dyrt att tävla här, långa avstånd.

Jag får återkomma med mina tävlingsplaner efter återbesök på Stav 3januari.
Om det blir några tävlingar vill säga.

Vallholt 17-18 maj
Vallholt öppna 16-17 aug
Vindur öppna 23-24 aug

Då ses vi på Vindurs tävlingar iaf :D

I vilka grenar skall du vara med i? Lätt klass eller vanlig? Vill ju veta om vi kommer vara konkurenter :D
Jag & Draumur kommer nog vara med i lätt fyrgång och lätt tölt :)

Hmm när och var är midurs? Vilka klasser?

Ja ska nog va me i t3 och v3 eller lätt fyrgång har inte bestämt mig ännu.
Den är den 7-8 juni, då ska våran ovalbana invigas ;D det är på boden travet.

Vallholt 17-18 maj
Vallholt öppna 16-17 aug
Vindur öppna 23-24 aug

*kl*
Du ska visst på samma tävlingar som jag, men ja far inte på vallholt tävlingarna ;D
Om man får vara lite nyfiken va har du för häst? ;)

Tycker det är synd att så få tävlingar har FS1 :(! Jag som tänkte lägga stor tyngd på det i år.

Jag håller verkligen med :( tänkte ochså försöka tävla mycket i det i år men det är bara en tävling med FS1 som jag kan vara med på:(

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
291
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
2 013
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka