Propositioner till dressyrtävling

S

Sharp__

Hej!
Jag vill väldigt gärna ha svar på när en proposition senast ska vara utlagd så att alla kan ta del av den? Finns det någon lag som säger en viss tid innan tävlingen? eftersom att i TR står det att ryttarmeddelanden senast ska vara ute 5 dagar innan tävling men hittar inget om själva proppen i sig.

tack på förhand :)

Sv: Propositioner till dressyrtävling

Det är väl minst en månad innan tävling som proppen ska ligga ute?
Eller har ja fel?

Det är just det som är frågan. Nog borde väl en klubbtävling behöva följa dessa regler också eller? :grin:

Jag vet faktikst inte ;s men alltså det måste ju ändå läggas ut vad det är för klasser osv i god tid.

När vi har klubbtävlingar har vi bara ett anslag uppsatt på klubben där alla kan anmäla sig. Brukar komma upp ca 2 veckor innan. Har vi inbjudningstävlingar brukar vi skicka en liten "propp" till klubbarna runtomkring...

Hos StRF (Stockholms län) ska proppen vara förbundet tillhanda senast två månader innan tävling. Det gäller lokal och regional nivå.
Det står på deras hemsida.

Det är just det som är frågan. Nog borde väl en klubbtävling behöva följa dessa regler också eller? :grin:

Klubbtävlingar behöver bara följa TR vad det gäller säkerhetsbiten, allt annat är upp till klubben själv att bestämma.
Annordnar jag en klubbtävling kan jag bestämma att anmälningstiden är två dagar och att alla måste ha rosa rosett på hjälmen om jag vill.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
612
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
490
Senast: Trott
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar