Prophet-stammen?

Albatross

Trådstartare
Vad vet ni om stammen Prophet? Vilken typ av hästar ges ur denna stam? Hur är de i psyket? Hur är de på travbanen? Är denna stam fortfarande verksam?

menar du The Prophet så finns han endast kvar som morfar o farfar...hans avkommor hade tendens att kunna bli ena riktiga vrångskallar :angel:

Tack! :)
Jag har själv en häst som har The Prophet som farfar. Pratade för en tid sedan med en äldre "travhovslagare" som berättade lite om The Prophet och det verkar som att min häst ärvt några av hans, inte alltid smickrande :angel:, egenskaper, bl.a. "tittig" och het. Så därför blev jag nyfiken på om min häst var ett undantag eller om fler avkommor ärvt samma egenskaper.

När jag har tittat på travsportens hemsida verkar The Prophet`s avkommor varit hyfsat framgångrika.

Grisiga gapiga hingstar,märrarna var stenhårda tuffa.

Hyfsade hästar,dom jag sett ofta korta å svarta.

är din e:King Prophet då eller?? en kompis till mig hade honom som passhäst när hon jobbade hos Karl O Johansson...för typ 100 år sen :D

Ja, han är efter King Prophet. Har din kompis berättat något om honom (dvs. om hästen, inte om tränaren :D)

Nä, inget så...men hon hade ju honom som passhäst på sen 70- 80 talet måste det ha varit :confused:
det var en bra häst, en riktig snygging , svart med stjärn, ganska skrikig o kaxig( som stally sa :D)

ok, tack! :)

Får väl vara tacksam över att det åtminstone finns en egenskap som min pålle inte ärvt - tänker på kaxigheten :crazy:.

Mitt varmblodssto är e:songcan u:Golden panache
ue:The Prophet. Kan inte så mkt om travhästar men min hovis (proffstränare) sa att songcan-The prophet är en "Vass" kombination, verkade på honom som att det skulle vara en bra avkomma!

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 470
Senast: Shixle
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 280
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar