propertionerligt?

B

Billion99

Ska börja tävla ridskolehäst, Hon är en D-ponny och kallblod så hon är ganska grov.:love:
Min ridlärare sa att jag inte kommer störa henne.
Men ser det propertionerligt ut? :crazy::confused:
Jag är 175 cm och väger inte mkt, normalt.
Jag kommer inte tävla för att vinna, utan för att både jag och hästen ska få lite erfarenhet på tävlingsbanorna.

S1052570.jpg

S1052574.jpg

Snälla hjälp.:crazy:

Sv: propertionerligt?

Jag tycker att du ser något för lång ut, men det är säkert inget problem :)

Kan jämföra med mig själv som är typ 168-169 cm och rider en häst på 165 cm, och jag tycker att jag ser ganska lagom ut. (Dock har jag betydligt längre ben än överkropp skall tilläggas)

Äsch då! Så länge hon inte satsar på SM är den där längden inget problem alls :) jag är 163 och rider B-ponny då och då, till och med hoppat en mycket ädel sådan med bra resultat (på lektion).

TS: Hur gammal är du?

vad bra att du tycker det! :)
Jag är 15. blir 16. :)

Sådär ser jag ut på min häst, han kanske är lite grövre men inte mycket. Tycker själv inte att jag känns för stor, och ingen runt omkring mej heller. Nu är vi iofs bara skogsmullar/ väldigt amatörmässiga dressyrare, men jag tror knappast att hästen tar någon skada av det.

Liknande trådar

Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 021
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka