Promenadfunderingar

sussisus

Trådstartare
Jag har kommit fram till att jag faktiskt gillar att gå ut med hunden!:eek:
Missförstå mig rätt nu, innan Izor kom in i vårt liv rörde jag mig inte speciellt mycket - jag cyklade/gick till och från jobbet förstås (en promenad/cykeltur på nästan 3 km enkel väg 3-4 gånger i veckan) och kanske någon promenad upp till stallet - så det blev ju till en början en chock att tvingas gå ut (speciellt på morgonen innan man ens har vaknat egentligen).
Okej, jag går inte alla promenader, men minst en i alla fall, och vi går inte så långt än så länge (4 st "runt-kvarteret"-turer och 1 "lite-längre-i-Izors-egen-takt"-tur) men gärna i skogen.

Imorse var det 7 grader kallt, solen sken och det var ljuvligt. Att då gå och prata med vovven eller bara att titta på honom medan han nosade runt...:love:
Eller som ikväll, 2 minus och alldeles kolsvart på vissa ställen. Att veta att Izor var där vid min sida (nåja ibland i alla fall) gjorde faktiskt promenaden njutbar.
Alltså jag som var mörkrädd när jag var liten, jag bryr mig nästan inte längre (ännu mindre nu när Izor kan skrämma bort oönskat sällskap - han är visserligen en liten Dvärgschnauzer men morra elakt kan han).

Jag har kommit på att jag ibland vill att han ska visa sig vilja gå ut, vilket man märker tydligt - för antingen går han bakom en och buffar med nosen mot våra vader eller så gnällmorrar, eller vad det nu är för ljud, han (gulligt låter det i alla fall, och man kan inte ta miste på vad det är han vill).

Det ska bli mycket intressant att få se hur Izor reagerar när första snön kommer (han är född i april i år och våren kom innan han kunde se något).
Annan nederbörd som speciellt regn tycker Izor nämligen inte om, då får man världens anklagande blick av honom.

Ni ser vilka funderingar man kan få när man är ute med hunden.:D
 
Sv: Promenadfunderingar

Jag tycker att morgonpromenaden är den bästa. Inte när man har bråttom till jobbet, utan när vi kan gå ut en timma eller två. Lite kylslaget och tomt. Klockan är 8 och man har en heeel dag framför sig. Man vet att när man kommer in är klockan kring 9-10 snåret och hundarna är nyrastade och trötta. Det betyder att jag kan pyssla med vad jag vill i flera timmar med gott samvete. :)

Men nu ska jag bara ut med de en snabbis trots att det är Lördag. Mycket att göra!!
 
Sv: Promenadfunderingar

Underbart väder imorse straxt före sju :D
Däremot inte så entusiastisk Vacasso, jag somnade fyra imorse :crazy: :cool:
Hunden ligger nu och snarkar högt och ljudligt, jag ska faktiskt inta ryggläge i soffan ett par timmar jag också :)
 
*tips*

Bota baksmälla? :D
Kvart över åtta i morse gick jag ut på en 1½timmas prommis i solskenet runt sjön -huvudvärken är som bortblåst, iofs mår jag som en överkörd tångmask men jag har inte ont och hunden är nöjd och sover gott :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 608
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 664
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: igbest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 350
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp