Promenad efter lugnande

minimal

Trådstartare
Kan man promenera med hästen i ca 20-30 min en stund efter den fått lugnande? Alltså när det "värsta" släppt.

Eller är det dumt?

Edit: alltså menar inte att jag vill gå för sakens skull, men en hästtandläkare kommer till ett stall 20-30 min promenad bort, och om man då går dit o det behöver göras något = hästen får lugnande. Kan man gå tillbaka inom en rimlig tidsram sen...?

Sv: Promenad efter lugnande

När vi var iväg för något år sedan med ett sto, minns inte vad vi gjorde med stoet :/ men vi skulle promenera med stoet iaf ca 20 min på inrådan av veterinären, innan vi kunde lasta & åka hem.

då borde man ju kunna promenera hem då... :)
vore skönt att slippa mecket att hyra släp, fixa dragbil osv...

jag gick ca 1.5 km med min 30-40 min efter hon blivit pleggad. vet sa att det absolut borde vara ok.
det enda som var, var att det tog väääääldigt mycket längre tid än vanligt :grin:

Enligt min veterinär så är det bra att promenera med hästen efter den har fått lugnande och fördigundersök/behandlad/röntgad eller man man nu har gjort. Visst går dom sakta å så men dom piggnar till mycket fortare.
Har gjort så med mina innan jag lastar dom på transporten för hemresa, rekomenderas...........

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 497
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 877
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 890
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar