Det låter som att du ligger precis på gränsen till vad du orkar. Eller över gränsen kanske, med tanke på att du inte orkar göra det du borde hemma? Eller har du alltid varit sån som har svårt att ta tag i det tråkiga?
Om du gör listor så se till att varje punkt kan avslutas inom rimlig tid, dela upp det annars. Ha kolumner för både när du skrev upp det på listan, och en för när du genomfört det.
Jag har inga problem med att göra grejer hemma Förstår inte vart du får det ifrån? Jag prokrastinerar inte med saker hemma, det blir bara gjort (inte för att jag har ett ”hem”, det har jag inte haft på över ett år). När jag hade det som tyngst med jobb våttorkade jag hemmet tre gånger i veckan (i vanliga fall en gång)
Jag har inte heller problem med att ta tag i tråkiga saker? Speciellt inte hemma. Jobb grejer som är tunga (jag skulle inte kalla dem tråkiga - admin kan vara tråkigt men den brukar bli gjord i tid) tar dock mycket koncentrentration så det prokrastineras de runt tills det är rätt. Men som min förra ”chef” sa, ”så länge det prokrastineras med annat arbete så är det ju helt ok”.
För någon vecka sedan prokrastinerade jag med att registrera mig för F skatt och sedan spendera tre dagar med att designa om min hemsida så att den passar min frilans del också