Projekt Trojka

Sv: Projekt Trojka

*KL
Försöker väcka denna tråden till liv igen. Är nyfiken på vad ni andra tycker om det nu när det gått ett tag? Känns som att det är väldigt tyst om det?
Hur många hästar är det egentligen som är inblandade, är det bara dessa två (tre)?
 
Sv: Projekt Trojka

Kommer ju att ta ett par år till innan det börjar synas resultat. OM projekthästarna visar framskjutna placeringar i årgångstävlingarna så kanske intresset höjs. Jag är fortfarande skeptisk.
 
Sv: Projekt Trojka

Jag får liksom inte helt ihop tänket med projektet faktiskt. Anledningen att SvRf skulle gå in och äga 10% var att hästen lättare skulle säkras i landet för framtida mästerskap. Så har det iaf stått i någon artikel om projektet. Men samtidigt motiveras ägaren att "ge bort" halva hästen för att värdet ska öka och att de får tillbaka de pengarna när hästen säljs. Betyder det då att hästen ska säljas först när den gått mästerskap? Men om den inte visar sig ha mästerskapskvalité kommer den att säljas tidigare-men då förlorar rimligen ägaren en del pengar eftersom den då redan har hunnit ge bort halva hästen?

Som jag ser det känns ett alternativ där ryttare och uppfödare/ägare gör en egen deal borde gynna ägaren bättre ekonomiskt.
 
Sv: Projekt Trojka

kl

Enligt tidningen Ridsport är ett nytt ekipage på gång.

Märit Olofsson får Sunshine född 2008 e. Silver Moon u. Mistress 24787 ue. Master-May Sherif från Bollerup. Mormor May Surprice är helsyster med hingsten och superstjärnan Matador II. Tala om prestationsstam...

Märit ska ta över Sunshine efter treårstestet enligt Ridsport.
 
Senast ändrad:
Sv: Projekt Trojka

Står det så på ridsports hemsida??

Då är det helt andra bud på Ridsportsförbundets hemsida..

Där heter den nya trojkahästen som går till Märit - Moonshine och är visserligen e. BH Silvermoon men är ue. Silvano där uppfödare och ägare är Susanne Stenfors..

Kul med ytterligare en svenskfödd häst!!
 
Sv: Projekt Trojka

Tror mer på ditt bud, då Sunshine från Bollerup än så länge är ganska oinriden (insutten) och inte är aktuell för treårs. Hon får ett år till på sig att växa och mogna.
 
Sv: Projekt Trojka

Stod i papperstidningen i en liten artikel/notis.
Har den dock inte här utan tog det ur minnet...vilket inte alltid fungerar.;)
Får kolla det.
 
Sv: Projekt Trojka

Det stämmer att det stod i Ridsport att stoet Sunshine e.Silvermoon ue.Master från Bollerup var den nya Trojkahästen, så de har tydligen tagit fel på häst.

Moonshine visades på fölvisning med 876788=44 p. Ska bli spännande att se om han är en av få hästar som får högre poäng på treårstestet än som föl (annars brukar det ju vara tvärtom, de allra flesta får högre poäng som föl än vad de får som 3-åringar). Undrar var han ska visas?

Svarar på min fråga: Han borde gå i Södermanland, de har den 22 maj och har tyvärr ingen anmälan via TDB.
 
Senast ändrad:
Sv: Projekt Trojka

Svarar även om jag inte är "inblandad" i Moonshine.
Men skulle tro att han kommer visas på Strömsholm.
Hon som utbildar och kommer visa honom är Jannica Wadell boende i Nyköping.
Sen efter 3årstestet så kommer han mkt riktigt åka upp till Märit.


Det stämmer att det stod i Ridsport att stoet Sunshine e.Silvermoon ue.Master från Bollerup var den nya Trojkahästen, så de har tydligen tagit fel på häst.

Moonshine visades på fölvisning med 876788=44 p. Ska bli spännande att se om han är en av få hästar som får högre poäng på treårstestet än som föl (annars brukar det ju vara tvärtom, de allra flesta får högre poäng som föl än vad de får som 3-åringar). Undrar var han ska visas?

Svarar på min fråga: Han borde gå i Södermanland, de har den 22 maj och har tyvärr ingen anmälan via TDB.
 
Sv: Projekt Trojka

Japp ska bli väldigt spännande :) men man vet ju aldrig hur det går men vi hoppas att det går
Bra! Hans mamma och bror fick bättre på treårs än föl om jag inte helt missminner mig, de har alla utvecklats mkt mellan föl och treårs, men så är ju lite Bernstein-blodet också!
 
Sv: Projekt Trojka

knapplån

Det gick finfint för Moonshine
888988 = 49 poäng och dressyrdiplom
888876 = 45 poäng och klass I som hopphäst
172 cm hög

Grattis Hench, jag antar att du är uppfödare o ägare.

2 p bättre på ben och skritt sedan fölvisningen.
 
Senast ändrad:
Sv: Projekt Trojka

Inte ägare och uppfödare men nära bekant och har sett honom sen första minuten, vi är
Väldigt glada för hans treårstest!
Tack tack!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 380
Senast: mackan
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 408
Senast: Ewelina02
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 963
Senast: Karminnie
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 438
Senast: annan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp