Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tjoho, nu är det gipsat och klart överallt
Nu har vi bara yttepyttelite snickeri kvar - att bygga igen under trappen till förråd (typ en halvdags jobb) och att göra räcket runt trapphålet på ovanvåningen (typ en halvdags jobb). Efter det är det bara listerna som ska upp, men det blir inte förrän golvet är lagt, vilket vi gör nästan sist.
Snart klara
De gjuter grunden till hundhuset om en vecka, så sedan kan vi gå på där ute
Målaren kommer lite strödagar nu, han har ett par hus att måla och gör det när det är sol och är hos oss när det regnar. Han har kommit igång bra ändå, så det känns skönt! Han är så jäkla snabb alltså
Vår plattsättare är inte lika snabb, men väldigt noggrann, så han är snart klar med badrummet. Efter det är det golv på lilla toan uppe, klinker i grovhall + tvättstuga och klinker i "finhallen" kvar. Hoppas han blir klar denna veckan
Lite bilder!
Vägg uppbyggd mellan grovhall och tvättstuga (tvättstugan blir bakom skjutdörren):
Sett från tvättstugan, och tätskiktat:
Riktat tak och takpanel (som nu är färdigsatt och grundad en gång):
Duschhörna var det här!
med detta kaklet:
Och detta blir det på lilla toan uppe
Vi har träffat "grävsnubben" i byn och han har lovat att gräva in bredbandet åt oss plus fixa vår väg Den reser sig i mitten så det är skitsvårt att skotta, blir för blöt på våren så man kör fast och sen skrapar i bilen så det ska bli helt fantastiskt att få fixa till den.
Han har även lovat att han kan hjälpa oss gräva för hundgårdar och garage när det blir dags för det
Så nu har jag försökt ta reda på var alla ledningar i marken är nånstans. Lättare sagt än gjort, men fått några kartor nu !
Vilken fin färg på eran tätskikt. Ljusblått ser harmoniskt ut När vårat var på plats å jag såg det så visste jag direkt att grönt kakel blir det definitivt inte
Det lyser grönt typ neonljus där inne. Tänk så fint det blir när man ska försöka sminka sig i det ljuset
Haha! Jag tyckte våra blå var gräsliga, men era var klart värre
Jag använde mig av den för att få ritningarnaDet finns en sida på nätet där du kan kolla ledningar. ledningskollen.se
Där kan du kolla ledningar gratis
Jag är så glad att jag inte ska välja kakel och sådant. Svindyrt och en livslängd på måååånga år, ja då är det ju inte så dyrt, och så kanske man väljer fel!Beställt hem 1 prov på kakel och 2 prover på klinker. Hoppas vi tycker om dom IRL så vi kan fixa det sista i badrummet och slipper leta efter nytt
Jag är så glad att jag inte ska välja kakel och sådant. Svindyrt och en livslängd på måååånga år, ja då är det ju inte så dyrt, och så kanske man väljer fel!
Ambivalenta jag klarar inte sådant.
Det skulle säkert bli vitt med klistermärken med tropiska fiskar.
Tro mig. Jag har fasat för det här ögonblicket lääääänge
Men tar en hyfsat neutral klassisk färg som man inte tröttnar på, dvs vit med lite grått mönster i Å grå skala på golvet
Så rätt stilrent. Skulle aldrig köra med något färgstarkt. Vet att jag skulle tröttna på en gång. Kan dock tänka mig att gå lös lite mer på toan nere i källaren sen när det är dags för den. Typ något marockanskt klinker. Det är så lite yta så tror bara det piffar upp rummet och sen ljusa enfärgade väggar. Men det ligger 10 år framåt i tiden. När detta badrummet är klart vill jag aldrig mer se åt en kakelplatta
Jag testade mattor... Bekanta har det i sin helvita trappa och det är hur snyggt som helst.Man får nog vara extremt noga med placeringen. Det går ju att klippa halvmånar i papper och testa
Det är alltså inte ett riktigt slott....det rosa slottet.
Coolt, större bild kunde vara kul att se.Jag fick för mig att putsa om framsidan på vårt hus i sommar, en tredjedel kunde behållas resten fick göras nytt. Ganska kul arbete med rent kalkbruk och stuckatur, men det tar tid. Dock blev det lite försenat och det börjar bli sent på året för kalkputs så det får göras klart nästa vår. Putsen på bilden är fortfarande våt, när den torkar blir den vitare, sen skall väggytorna avfärgas lika som när huset byggdes så det åter blir det rosa slottet