Program till videokameran

Rosenblad

Trådstartare
Vad har ni för program när ni arbetar med era egna filmer som ni tagit mer era digitala videokameror? Var det ett program som ni fick med när ni köpte videokameran?

Hur fungerar era? Vad har ni för funktioner och finesser?

Jag vill kunna göra egna små filmer, lägga till ljud, text och bilder! Och kunna plocka ut stillbilder från filmerna. Kan ni rekommendera något program som inte är skitdyrt?

Tacksam för svar :bow:!
 
Sv: Program till videokameran

Jag använder Adobe Premiere för att redigera film, men det kan jag väl kanske inte rekommendera till den vanliga användaren då det är ett professionellt program och kostar därefter. Å andra sidan så klarar det i princip allt, det är bara fantasin som sätter gränser ;)

Jag har också testat Pinnacle Studio och det tyckte jag var ett bra program om man har en del datorvana. Där kan du göra nästan lika mycket som med Premiere, men användargränssnittet är betydligt enklare och programmet kostar runt 600-1000,- Du bör dock köpa version 9, för det har varit en del problem med buggar i version 8! 9:an har jag inte haft några problem med än så länge.

Vill du ha något helt basic så finns det väl någonting som följer med XP eller tar jag fel??
 
Sv: Program till videokameran

Japp håller med. Du kan börja lite enkelt med Pinnacle Studio eller varför inte WinXP egen Movie Maker.

Adobe Premiere är väldigt kraftfull men kräver en hel del av personen som ska jobba med den.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 322
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 700
Senast: cassiopeja
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 862
Senast: Mitra
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 282
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp