Produkt för hästmassage med varmluft och infrarött ljus

Rimfaxe

Trådstartare
Av en slump såg jag en annons om denna produkt när jag tittade på ett annonsforum. Produkten marknadsfördes som möjlig att använda på hästar, men nu undrar jag hur man vet om den verkligen är det?

Apparaten finns att beskåda här:

http://www.eleven.se/?466

Någon som vet vad godkännandet längst ner står för? Vad säger att den är lämplig för hästar?

Sv: Produkt för hästmassage med varmluft och infrarött ljus

ISO 9002 är ett kvalitetssystem som handlar om ordning och reda i processer och rutiner. Säger ingenting om pordukten som sådan, bara att tillverkaren kan tillverka likadana många gånger tack vare att alla processer finns beskrivna.

CE-märkning är den traditionella märkningen på elektriska produkter. Finns på din dammsugare etc.
TÜV , GS , UL vet jag inte vad det är.

Det framgår inte hur den drivs men om det är med vanlig nätsladd så bör den vara jordad om du ska använda maskinen utomhus och i stall.

Sen är det enligt min uppfattning så att oavsett om man använder händer eller någon maskin bör du veta vad du håller på med och när du ska låta bli, om du ska hålla på med massage över huvud taget. Vill du dessutom ha någon effekt bör du ha koll på anatomin så du kan läsa av problem och vet var du ska jobba.

/Lejonelle

Liknande trådar

Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 451
Senast: athena
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 859
Senast: Pudlan
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Mia_R
·
Hästvård Och hästägare är det svårt att bedöma vilken hovis som har rätt. Vill inte på något sätt peka ut någon utan det känns som om detta är...
2
Svar
20
· Visningar
6 149
Senast: Zandrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar