Problemkatt! Tips önskas

maiagull

Trådstartare
Vi kastrerade våran kattgubbe precis före jul. Han är 2,5 år nu. Och han har blivit helgalen. Vi har börjat prata om att ta bort honom för han är fruktansvärt busig och anfaller allt i sin väg. Från fötter till tennisbollar. Min önskan är att detta är en hormonrusning av nåt slag och att det kommer att ge med sig. Sen är han mest inne för det är för kallt och ruskigt ute.

Är det nån som har nåt tips????

:(

Sv: Problemkatt! Tips önskas

Vi har faktiskt pratat om det, men vi ska få barn i sommar och det känns som om att det räcker just nu. Men vi kanske får prova med det.

En ensam aktiv katt har tråkigt och blir rena pesten att ha inne. Jag hade aldrig orkat ha min hona om hon inte hade haft en lekkompis. Hon kräver fortfarande mycket stimulans i form av lekar med vippor, laserpekare, kasta bollar osv, men eftersom hon har någon att brottas med slipper vi de våldsamma lekarna.

Eran katt är lekfull och aktiv, hur kan ni se det som något kan kosta honom livet?

Problemet är inte att han är lekfull och aktiv, utan att han anfaller oss och bits.

Jag hade en katt förut som jag tog bort pga att hon var extremt överaktiv. Hon kunde helt plötsligt bara anfalla mot ansiktet och det var riktigt läskigt. Ju argare jag blev på henne destå argare blev hon på mig. Så vid anfallen var det bara att lämna rummet och stänga dörren. Hur som helst upphörde det beteendet helt och hållet när hon fick en kompis. Fast den extrema överaktiviteten blev i kombination med den extrema nyfikenheten och smartheten blev helt ohållbar... :(

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 203
Senast: Shenzi
·
Katthälsa Katt: Hankatt 2 år, kastrerad vid ca 6 mån ålder. Moder förvildad o avlivad av katthem. Uppfödd på flaska. Troligtvis...
Svar
10
· Visningar
2 476
Senast: bengeten
·
C
Övr. Katt Hej ! Jag är ny här på forumet. Har tre stycken katter, en kastrerad hane på 9 år och två katthonor som är steriliserade (mor & dotter)...
Svar
11
· Visningar
1 823
Senast: monster1
·
Övr. Hund Ett av mina första inlägg här på hunddelen av älskade Buke :) Har i dagarna blivit erbjuden av min sambos arbetskamrat att ta över...
Svar
13
· Visningar
4 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka