Problem....

_bed_of_roses_

Trådstartare
Jag har en katt som jag har haft sedan hon var väldigt liten...för 6måndersen fick hon kattungar. Jag sparade en av dom för jag tyckte den var så gudomligt söt. det har gått jätte bra med kattungen men nu har hon börjat bajsa lite var stans i min lägenhet. hon går på lådan men i bland gör hon inte det..jag har testat en massa fy sprayer å parfym m,m men det hjälper inte...jag vet inte vad jag skall göra för att hon skall slyta med att skita inne..jag vill ju inte ta bort henne för hon är en jätte mysig å snäll katt annars...snälla vet nån någonting som fan funka...:cry:

Sv: Problem....

Katten har blivit könsmogen, om du kastrerar henne(ja, heter så även på honkatter) så är det möjligt att problemen slutar.
Det är nämnligen mycket möjligt att hon markerar revir.
Annars kan katter bete sig så ifall man är iväg hemifrån mycket mer än vanligt eller om det är andra förändringar på gång som hon protesterar mot..?

Jag ifrågasätter inte din kunskap Heulwen, men inte visste jag att katter bajsar för att markera revir?! Jag trodde bara som kissade då, jaa alltid lär man sig ngt nytt! :)

Jag är faktiskt inte alls säker på min sak så det är okej. :)
Men det var det första jag tänkte när jag läste tråden.

Kan det inte vara så att hon vill ha två kattlådor? Vår hane började "protestera" så när vi fick hem kattungen och det hjälpte att sätta in en låda till.
Skadar ju inte att testa.

Icka skrev:
Jag ifrågasätter inte din kunskap Heulwen, men inte visste jag att katter bajsar för att markera revir?! Jag trodde bara som kissade då, jaa alltid lär man sig ngt nytt! :)

Honkatter markerar revir genom att bajsa, så sant som det är sagt :D

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 745
Senast: kolblakkur
·
Övr. Katt Jag har två katter som kan gå in och ut som dom vill till en stor inhägnad del av tomten. Inne har dom två kattlådor som inte används...
Svar
13
· Visningar
5 452
Senast: Dopy
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Tass
·
Övr. Katt Hejsan, Snälla ge mig råd på hur jag ska göra. Jag har en 10 årig katt som hatar min 5 månaders valp. Eller ja hatar kanske är att ta...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?